صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۲۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
نماینده مردم تبریز در مجلس مطرح کرد؛

وادار کردن مدیران رسانه ملی به تغییر شیوه مدیریتی توسط کمیسیون فرهنگی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس باید با جدیت بیشتری به وادار کردن مسئولان صدا و سیما در تغییر شیوه مدیریتی خود اقدام کند تا این رسانه به رسالت واقعی خود نزدیک شود.
کد خبر : 312049

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه ساده‌ترین مسیر برای برنامه‌سازی در حوزه‌های مذهبی همچون واقعه عاشورا تولید برنامه‌های گفتگومحور و پخش مداحی است، گفت: اگرچه تأثیر فیلم تاریخی و مذهبی نسبت به یک سخنرانی یا مداحی بر مخاطب بر کسی پوشیده نیست اما رسانه ملی اراده و برنامه مدونی برای تولید این دست از سریال‌ها ندارد به همین دلیل با ارگان‌های دیگر نیز برای کسب سرمایه‌گذار و ساخت چنین آثاری وارد مذاکره نمی‌شود.


اسلام واقعی باید توسط رسانه ملی تحلیل، تبیین و منتقل شود


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از وظایف نظام جمهوری اسلامی زنده نگه داشتن اسلام ناب است، ادامه داد: اسلام واقعی به غیر از برگزاری مراسم‌های آئینی چندین صدساله مردم باید توسط رسانه ملی به‌عنوان مجموعه‌ای تأثیرگذار بر افکار عمومی نیز تحلیل، تبیین و منتقل شود و این کار در بهترین شکل خود توسط آثار هنری همچون فیلم و سریال‌ها صورت می‌گیرد و آثاری همچون مختارنامه، ظهر عاشورا و شب دهم نمونه‌های از آن هستند که در یادها مانده و مفاهیمی آنها تأثیری به‌مراتب ماندگارتر دارد. دوره برنامه‌های گفتگومحور و سخنرانی‌های صرف در تلویزیون تمام شده است اما مسئولان این رسانه اصرار به ادامه این شیوه فسیل شده دارند.


وی با بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال هویت‌زدایی از جامعه ایرانی و از میان بردن مؤلفه‌های نهضت و مکتب امام حسین (ع) از این جامعه هستند بنابراین نباید در ساخت آثار تاریخ و مذهبی کوتاهی کرد، تأکید کرد: دوره برنامه‌های گفتگومحور و سخنرانی‌های صرف در تلویزیون تمام شده است اما مسئولان این رسانه اصرار به ادامه این شیوه فسیل شده دارند.


سعیدی اضافه کرد: جذب جوانان امروز که انواع و اقسام فنّاوری‌ها، بازی‌ها و فیلم‌های جذاب به خورد آنها داده می‌شود حتی با سریال‌هایی همچون "مختارنامه" سخت و زمان‌بر است دیگر چه برسد به برنامه‌های گفتگومحور.


وی با ابراز تأسف از اینکه رسانه ملی حتی یک مستند و گزارش کامل نیز از شیوه‌های عزاداری عاشورایی شهرهای مختلف به‌منظور فرهنگ‌سازی تولید و به نمایش نمی‌گذارد، بیان کرد: خوشبختانه مستندسازان جوان و بااستعدادی در کشور فعال هستند که رسانه ملی باید از ظرفیت آن‌ها به‌عنوان بخش خصوصی در تولید محتوا یاری بگیرد.


کمیسیون فرهنگی باید با جدیت بیشتری به وادار کردن رسانه ملی در تغییر شیوه مدیریتی‌شان اقدام کند


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به نقش کمیسیون فرهنگی مجلس در تغییر مسیر رسانه ملی اشاره کرد و گفت: کمیسیون باید با جدیت بیشتری به وادار کردن مسئولان این رسانه در تغییر شیوه مدیریتی خود اقدام کند تا صدا و سیما به رسالت واقعی خود نزدیک شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر