صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش فروش گیشه سینمای جهان

تام کروز هنوز می‌فروشد/ شروع 120 میلیون دلاری پنجمین «مأموریت غیرممکن»

«مأموریت غیرممکن- ملت شورشی» تام کروز با فروش 56 میلیون دلار در مدت سه روز اکران در آمریکا و 65 میلیون دلار در خارج از آن قاره صدرنشین جدول آخر هفته گذشته بود.
کد خبر : 31153

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، پنجمین فیلم مجموعه اکشن «مأموریت غیرممکن» در افتتاحیه اکران از پیش‌بینی‌های کارشناسان اقتصادی سینما فراتر رفت و قدرت ستاره‌ای تام کروز در گیشه را که در این اواخر تردیدهایی در موردش پیش آمده بود، بار دیگر مورد تأکید قرار داد.


به نوشته ورایتی فیلم «مأموریت غیرممکن- ملت شورشی» در سه روز آخر هفته گذشته از محل گیشه 3956 سالن سینما در آمریکای شمالی 56 میلیون دلار درآمد داشت. همچنین، به گزارش پایگاه اینترنتی boxofficemojo.com این فیلم در همین مدت در خارج از قاره آمریکای شمالی 65 میلیون دلار فروش داشت و مجموع فروش آن در سه روز به 121 میلیون دلار رسید. کارشناسان استودیو پارامونت/اسکای‌دنس تولید و پخش کننده «مأموریت غیرممکن- ملت شورشی» برای این فیلم در نهایت 40 میلیون دلار فروش سه روز افتتاحیه در آمریکای شمالی پیش‌بینی کرده بودند.


«مأموریت غیرممکن- ملت شورشی» به کارگردانی کریستوفر مک‌کواری با فروش سه روز اول اکران در آمریکای شمالی سومین افتتاحیه پرفروش فیلم‌های تام کروز پس از «جنگ دنیاها»ی استیون اسپیلبرگ محصول 2004 با فروش 64.9 میلیون دلار و «مأموریت غیرممکن 2» سال 2000 با 57.8 میلیون را رقم زد.


دومین فیلم جدول فروش آخر هفته آمریکا کمدی تازه اکران گرفته «تعطیلات» (Vacation) برادران وارنر با فروش 14.8 میلیون دلار در 3411 سالن سینما بود و «مرد مورچه‌ای» در سومین آخرهفته اکران 12.6 میلیون دلار فروش داشت و با مجموع 132 میلیون دلار در سه هفته گذشته در آن بازار جایگاه سوم جدول را به خود اختصاص داد.


فیلم‌های رتبه 4 تا 10 جدول فروش آمریکای شمالی در آخر هفته گذشته به ترتیب «مینیون‌ها»، «پیکسل‌ها»، «قطارشکسته»، «چپ‌دست»، «شهرهای کاغذی»، «پشت‌و‌رو» و «دنیای ژوراسیک» بودند.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر