صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷

تغییر مسیر یک جنگ در «روز بیست و پنجم»

تهیه کننده مستند «روز بیست و پنجم» گفت: این مستند درباره عملیات‌ سال‌های انتهایی جنگ تحمیلی، یکشنبه این هفته از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر : 311519

سید حسن موسوی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: مستند «روز بیست و پنجم» روایتی است از سال‌های انتهایی جنگ هشت ساله تحمیلی و فداکاری رزمندگان اسلام در مسیر مبارزه با دشمنان، سال‌هایی که طی آن عملیات‌های گسترده‌ای انجام شد و مسیر جنگ تغییر یافت.


وی افزود: داستان از آنجا شروع می‌شود که زمستان سال 1365 لشکر 14 امام حسین (ع) به فرماندهی حاج حسین خرازی در مناطق جنوب مستقر و سید اکبر صادقی فرمانده وقت سپاه خوانسار به دستور حاج حسین، مأمور می‌شود گردان جدیدی را با نام مقدس امام سجاد (ع) تشکیل دهد.


تهیه کننده این مستند خاطرنشان کرد: بیست و پنجم دی ماه همان سال 25 نفر از مسافران کربلا در وادی کربلای 5 انتخاب شدند و به سمت این شهر مقدس حرکت کردند با شهید شدن فرمانده گردان امام سجاد (ع) و همشهریانش در عملیات کربلای 5، غوغایی حسینی به پا شد و آغازگر حماسه‌ای بزرگ برای همه ایرانیان شد.


وی ادامه داد: در این فیلم با رزمندگان حاضر در آن عملیات گفت وگو شده و علاوه بر این بخش‌هایی از عملیات‌های سال 1365 و بعد از آن هم به صورت نمایشی بازسازی شده‌اند.


موسوی افزود: «روز بیست و پنجم» کارگردانی محمد مهدی حبیبی برای پخش از شبکه افق در روز یکشنبه 25 شهریور ماه ساعت 22:30 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت 16:30 روز بعد روی آنتن می‌رود.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر