صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۵۴ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
وزیر آموزش و پرورش:

عدم تمرین مهارت‌های زندگی در مدارس دلیل وقوع برخی آسیب‌ها در جامعه است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کودکان باید در مدارس مهارت‌های زندگی را بیاموزند، خاطرنشان کرد: بخشی از آسیب‌هایی که ما شاهد آن هستیم، به‌دلیل عدم تمرین مهارت‌های زندگی در مدارس است.
کد خبر : 311416

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی در نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی که امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با بیان اینکه در آموزش و پرورش مدرسه به دلایل مختلفی به حاشیه رفته است، گفت: مدرسه امروز ما، محلی برای تمرین زندگی و یادگیری مهارت‌های فردی و اجتماعی نیست و برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس در سطح دانش و حافظه‌پروری برای کسب نمرات خوب متمرکز شده است و اینکه یادگیری چه آثار مثبت و منفی برای جامعه ما دارد مورد توجه قرار نمی‌گیرد.


وی با تأکید بر اهمیت همراهی خانواده‌ها با آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: متأسفانه شرایط به‌گونه‌ای شده است که برخی خانواده‌ها یادگیری حفظی و کسب نمره بالا را از آموزش و پرورش می‌خواهند و کاری به اینکه فرزندانشان چه مهارت‌هایی را برای زندگی اجتماعی خود نیاز دارند و باید آن‌ها را یاد بگیرند، ندارند و یکی از موانع تحولی، این نگاه خانواده‌ها و جامعه است و بخشی از آسیب‌هایی که ما شاهد آن هستیم به دلیل عدم تمرین مهارت‌های زندگی در مدارس است.


بطحایی با اشاره به انجام تمرکزگرایی در آموزش و پرورش اظهار کرد: تمرکز باعث گرفتن خلاقیت از مناطق و مدارس شده است و با تغییر نحوه اداره مناطق و مدارس و تمرکزگرایی، مدارس می‌توانند به‌صورت مستقل برای رسیدن به اهداف تربیتی و آموزشی خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند.


وزیر آموزش و پرورش ایجاد ارتباط قوی با ذی‌نفعان هر دستگاه را مهم دانست و گفت: راه‌اندازی تلویزیون تعاملی سینا یکی از این برنامه‌ها است که وزارت آموزش و پرورش در حال انجام آن است و از جمله مواردی که در تلویزیون تعاملی پیگیری می‌کنیم مسئله آسیب‌های اجتماعی است که با ساختن برنامه‌هایی در این مورد به آموزش خانواده‌ها، فرهنگیان و دانش‌آموزان خواهیم پرداخت.


انتهای پیام/4038/


انتهای پیام/

ارسال نظر