صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۴۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷

تلاش آبی‌های خوزستان برای ماندگاری

اعضای تیم استقلال خوزستان تلاش می‌کنند تا این فصل دغدغه سقوط نداشته باشند.
کد خبر : 311177

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، استقلال خوزستان در پانزدهمین دوره لیگ برتر قهرمان شد. اتفاقی غیرمنتظره که با تلاش شبانه‌روزی عبدالله ویسی و کادرفنی‌اش با همراهی بازیکنان به دست آمد اما این تیم در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم برای بقا تلاش کرد و به هر جان‌کندنی بود، خود را به لیگ هجدهم رساند.


مشکلات مالی مهم‌‌ترین مشکل آبی‌های خوزستان است. تیمی که نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود و نمایش نسبتاً خوبی را هم در این رقابت‌ها از خود ارائه کرد.


هدایت استقلال خوزستان در این فصل به داریوش یزدی سپرده شده است. مربی که سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران با پیراهن تیم‌های جنوبی بازی کرد و اولین بار در تیمی که زمانی برای آن بازی می‌کرد، سرمربیگری در لیگ برتر را تجربه می‌کند. یزدی موفق شده است تحول مثبتی را در تیمش ایجاد کند و آبی‌های خوزستان در هیچ مسابقه‌ای از پیش‌بازنده نیستند و چه‌بسا اگر کمی دقت در کنار بخت و اقبال همراه بازیکنان استقلال خوزستان می‌شد، این تیم شرایط مناسب‌تری را در جدول داشت اما یزدی باید این نکته را مدنظر داشته باشد که به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند و تیمش باید در دیدارهای پیش‌رو امتیازهای بیشتری را جمع‌آوری کند.


شاگردان داریوش یزدی در گام نخست مقابل ماشین‌سازی تبریز به تساوی رسیدند اما در دومین مسابقه در وقت‌های اضافه مغلوب پدیده شدند. آنها در سومین دیدار از پرسپولیس قهرمان دو دوره اخیر لیگ برتر یک امتیاز گرفتند و در بازی چهارم در خانه صنعت‌نفت آبادان موفق به کسب یک امتیاز شدند. آبی‌های خوزستان در هفته پنجم لیگ برتر سپیدرود رشت را مغلوب کردند و اولین پیروزی این فصل را دشت کردند اما در ششمین بازی برابر پیکان بازنده شدند تا با 6 امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بندی قرار بگیرند.


جایگاه استقلال خوزستان آن‌چنان استوار نیست و اگر در هفته‌های آینده این تیم در کسب امتیاز موفق‌تر عمل نکند، احتمال دارد تا رتبه یازدهم را از دست بدهد. تردیدی نیست که تلاش داریوش یزدی و شاگردانش این است که در نیم‌فصل اول امتیازهای بیشتری جمع کنند تا در نیم‌فصل دوم به‌جایِ تلاش برای بقا در لیگ برتر به‌دنبال ایستادن در میان هشت تیم بالای جدول باشند. موضوعی که با برطرف شدن دردسرهای مالی احتمال محقق شدن آن بیشتر است.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر