آموزش در همه مدارس از راه دور تا پایان دولت دوازدهم الکترونیکی می شود
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی زینیوند در گردهمایی سالانه روسای ادارت مشارکتهای مردمی، کارشناس مسئولان مدارس غیردولتی، آموزش از راه دور و شوراهای آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور در اردوگاه باهنر تهران، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین، اظهار کرد: امروزه در کنار موضوع آموزش بهعنوان مطالبه مردم از آموزش و پرورش، فراگیری مهارتهای اجتماعی و تربیت دانش آموزان برای زندگی در جامعه از مطالبات اصلی مردم است، لذا سامانههایی که در بحث فوقبرنامه راهاندازی کردیم با این رویکرد یعنی آموزش مهارتهای اجتماعی فعال شدهاند.
وی گفت: قانون شوراهای آموزش و پرورش با توجه به شرایط بومی و منطقهای همواره میتواند گرهگشا باشد لذا نباید جلسات شوراهای آموزش وپرورش صرفاً به گزارش دهی اختصاص یابد، بلکه باید برای استفاده از ظرفیتهای ایجادشده در دستگاههای مختلف در قانون شوراها تلاش کرد، و نگاه ما به مسئولین باید مطالبهگرانه باشد نه اینکه نگاه پاسخگویی به آنان باشد.
زینیوند ادامه داد: اگر شوراها جلسات متعددی تشکیل داده باشند اما مشکلی را در منطقه و استان رفع نکرده باشند جلساتش هیچ ارزشی ندارد.
وی تقویت نقش شورا در برنامهها و رفع مشکلات آموزش و پرورش، توسعه و جلب مشارکتهای مردمی و کیفیتبخشی و ساماندهی مدارس هیأت امنای را سه سیاست اصلی شوراهای آموزش و پرورش برشمرد و افزود: خیلی از مدارس هیأت امنایی، فلسفه اصلی شکل گیرشان را فراموش کردند و بهجای اینکه با ارائه برنامههای فوقبرنامه برای افزایش کیفیت تلاش کنند، در نوبت بعد از ظهر نیز دانشآموز دارند.
معاون وزیر در مدارس غیردولتی تصریح کرد: مدارس هیأت امنایی مدرسهای خاص نیستند بلکه نوعی مدیریت است که با فلسفه استفاده از مشارکت اولیا برای ارتقا کیفیت تأسیس شدهاند.
وی در خصوص مدارس آموزش از راه دور خاطرنشان کرد: آموزش در این مدارس به سه صورت؛ حضوری، غیرحضوری و نیمهحضوری است البته چنانکه باید از ظرفیتهای این مدارس در سالهای اخیر استفاده نشده است اما از سال گذشته؛ توسعه و تقویت این مدارس را در دستور کار قرار دادیم۰
زینیوند اضافه کرد: این مدارس ظرفیتهای خوبی است که با استفاده از آموزشهای الکترونیکی دانش آموزان بازمانده از تحصیل را پوشش دهیم.
وی توسعه این مدارس، تجهیز و الکترونیکی کردن سیستم آموزشی این مدارس را سه برنامه در دستور کار اعلام و عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت ۱۲ همه مدارس از راه دور به آموزشهای الکترونیکی مجهز شوند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی اظهار کرد: ایجاد فرصت برابر و ارتقا نرخ پوشش تحصیلی از اهداف مدارس آموزش از راه دور است.
وی در مورد مدارس غیردولتی گفت: این روزها معمولاً با این مدارس به شکل ناعادلانهای برخورد میشود نباید نقش مؤسسان این مدارس در روزهای سخت آموزش و پرورش را از یاد برد.
این عضو شورای معاونان آموزش و پرورش تصریح کرد: اظهارنظر برخی مدیران ستادی جالب نیست بالا بردن سهم مردم در اداره آموزش و پرورش از سیاست این سازمان است لذا با راهاندازی سامانههای مختلف سعی در ایجاد سهولت در فرآیند مشارکتهای مردمی داریم و این برنامهها از رویکردهای اصلی مدارس غیردولتی است.
وی گفت: نباید زحمات مدارس غیردولتی را به خاطر چند مدرسه غیردولتی متخلف زیر سؤال برد، بر اساس تصمیم شورای نظارت اجازه اخذ هیچ شهریه اضافی از اولیا را نمیدهیم.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی با تشکر از همراهی مؤسسان مدارس غیردولتی در این شرایط اقتصادی با آموزش و پرورش، گفت: ارتقای جایگاه نیروی انسانی در مدارس غیردولتی از سیاستهای ماست، همچنین تغییر رویکرد تئوری محوری به مهارت محوری در کلاسهای فوقبرنامه از سیاستهای اصلی است لذا کلاسهای فوقبرنامه الزاماً باید مهارتآموزی باشد و مدارس ملزم به رعایت آن هستند.
زینیوند نظارت جامع بر مدارس غیردولتی را در سه سطح اعلام و عنوان و اعلام کرد: امسال جشنواره دست سازهها در سطح کشوری و برگزاری مسابقات قرآن کشوری در مدارس غیردولتی دو برنامه جدید ما در سالجاری است.
وی گفت: بخشی از منابع مالی بیمه معلمان مدارس غیردولتی را از طریق صندوق حمایت پرداخت میکنیم.
انتهای پیام/4038/
انتهای پیام/