صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا

ایوبی: برخی از طریق رسانه‌ها می‌خواهند وقت ملاقات بگیرند/ شأن رسانه اجل از اینگونه مسائل است/ من در مقابل درویش نیستم

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی عصر روز گذشته (شنبه ۱۰ مردادماه) در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره فیلم و عکس صنعتی و فناوری (فردا) پاسخگوی سوالات خبرنگاران در مورد موضوعات مختلف بود.
کد خبر : 30982

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، ایوبی در پاسخ به پرسش آنا مبنی بر ابهامات به‌وجود آمده در گفت‌وگوی اخیر خود در خصوص رسانه‌ها گفت: «بررسی کنید اولین جایی که از این خبر چنین استفاده‌ای کرده، کجا بوده است.»


وی افزود: «به نظرم اهالی رسانه و سینما گرفتار یک تفسیر نادرست از عرض بنده شدند. منظور من این بود که به هر حال رسانه‌ها جای نقد و بررسی و گفت‌وگوها و حرف‌های جدی است، اما گاهی برخی از طریق رسانه‌ها می‌خواهند وقت ملاقات بگیرند، که این کار درست نیست. منظور من این بود که شأن رسانه اجل از این گونه مسائل است، وگرنه به هیچ وجه منظورم این نبود که هنرمندان مسائلشان را از طریق رسانه‌ها منتقل نکنند یا با رسانه‌ها گفت‌وگو نکنند. ما با کمال میل شنونده صحبت‌ها و نظرات و انتقادات اهالی رسانه و هنرمندان هستیم.»


رئیس سازمان سینمایی در پاسخ خبرنگار دیگری در مورد فیلم «رستاخیز» و شکایت احمدرضا درویش از وزارت ارشاد به دیوان عدالت اداری گفت: «اگر حقوقی از عوامل پروژه «رستاخیز» تضییع شده باشد، این حق را دارند که احقاق حق کنند. ما برای صاحبان فیلم هم حقوق مادی و هم حقوق معنوی قائل هستیم و اگر کارگردان فیلم نخواهد صحنه‌هایی از فیلم را تغییر دهد، ما نمی‌توانیم او را ملزم کنیم که این تغییرات را انجام دهد. او بخشی از وجودش و زندگی معنوی و هنری‌اش را در این اثر گذاشته و حق معنوی در این اثر دارد. داریم به این مسئله رسیدگی می‌کنیم و آرزویمان این است که مشکل این فیلم حل شود. آرزوی شخص بنده این است که همه مردم ایران این فیلم را ببینند زیرا به هر حال کار ارزشمندی است و برایش وقت گذاشته شده و موضوع جذاب و مقدسی نیز دارد.»


وی تصریح کرد: «من در مقابل آقای درویش نیستم بلکه در کنار او هستم و داریم سعی می‌کنیم مشکل را حل کنیم. داریم با هم پیش می‌رویم و کمک می‌کنیم که هم حقوقشان گرفته شود و هم اگر بتوانیم راهی برای اکران بی حاشیه فیلم پیدا کنیم. البته به غیر از افکت نور پیشنهادهای دیگری هم وجود دارد که در دست بررسی است.»


ایوبی در مورد مدرسه عالی سینما نیز شرح داد: «مدرسه عالی سینما کارش را شروع کرده و تیم اجرایی این کار در حال فراهم کردن مقدمات شروع کار با مشورت اهالی سینما هستند. در هفته گذشته سه شب پیاپی جلسات کارشناسانه بسیار دقیقی با حضور بزرگ‌ترین‌های سینمای کشور داشتیم و بررسی می‌کردیم که این مدرسه چگونه باید آغاز به کار کند، مناسباتش با آموزشگاه‌های سینمایی چگونه باید باشد و چگونه می‌توانیم یک مدرسه بومی ایرانی و اسلامی داشته باشیم. اینها مواردی است که داریم بررسی می‌کنیم و برنامه‌های مدرسه آرام آرام در حال انجام است.»


وی همچنین در مورد بیست و نهمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان توضیح داد: «از نگرانی‌های شورای راهبردی سینمای کودکان و نوجوانان این بود که جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به دلیل تغییر مدیریت در حوزه شهری استان اصفهان در این شهر برگزار نشود، اما جلسات متعددی با مسئولان شهری و استان برگزار کردیم و متوجه شدیم خوشبختانه همه تمایل دارند که این رویداد در اصفهان برگزار شود و تنها مشکل زمان داریم.»


وی افزود: «زیرا با توجه به زمان باقیمانده تا تقویم همیشگی جشنواره یعنی مهرماه، فرصت کافی برای اجرایی کردن برنامه‌های جشنواره در این تاریخ وجود ندارد، بنابراین با شورای راهبردی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به این جمع‌بندی رسیدیم که امسال تاریخ برگزاری را تغییر دهیم تا شهرداری اصفهان بتواند شرایط لازم برای همکاری با جشنواره را داشته باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر