صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

کسب مقام نخست دو رشته ورزشی از سوی سما اراک در مسابقات کشوری

تیم ورزشی سما اراک موفق به کسب مقام نخست مسابقات اسکیت و طناب‌زنی در دومین دوره از مسابقات ورزشی کشوری دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی سما شد.
کد خبر : 30964

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی سما سراسر کشور به مدت دو روز و به میزبانی مرکز آموزشی و فرهنگی سما اراک با حضور سرهنگ ویسمه‌ای فرمانده نیروی انتظامی شهر اراک و کارشناسان حوزه تربیت‌بدنی سازمان، مربیان، سرپرستان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این دوره و جمعی از همکاران سما اراک در سالن ورزشی مرکز آموزشی و فرهنگی سما اراک برگزار شد.


مرکز آموزشی و فرهنگی سما اراک با کسب مقام نخست مسابقات اسکیت و طناب‌زنی در دومین دوره از مسابقات ورزشی کشوری دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی سما از سوی تیم ورزشی سما اراک به کار خود پایان داد.


مدیریت تربیت‌بدنی و سلامت سازمان سما در این مراسم با بیان اینکه ورزش بهترین ابزار در مسیر سلامت و شادابی مردم است، اظهار کرد: تحقیقات بسیاری نشان داده است ورزش برای افراد سلامتی و هم‌بستگی اجتماعی را به ارمغان می‌آورد و از بهترین و اثرگذارترین راه‌ها در حوزه تعلیم و تربیت است که امید است مربیان و مسئولان آنچه را شایسته این مهم است را ادا کنند.









در رشته طناب‌زنی تیم استان مرکزی به مقام نخست دست یافت و تیم استان یزد مقام دوم را از آن خود کرد و مقام سوم به تیم استان هرمزگان تعلق گرفت. در رشته اسکیت نیز تیم مرکزی مقام نخست را کسب کرد، مقام دوم از آن استان هرمزگان شد و تیم استان یزد به مقام سومی دست یافت



جمشید وزیری گفت: سازمان سما در مراکز آموزشی وابسته در سراسر کشور از سال تحصیلی گذشته اقدام به تأسیس مدارس تخصصی ورزش کرده است که در سال تحصیلی آینده نسبت به توسعه مدارس مذکور اقدام می‌کنند و در کنار آن، مسابقات ورزشی دوره ابتدایی را طراحی کرده که نخستین دوره مسابقات ورزشی پسران و دومین دوره مسابقات ورزشی دختران در مرداد ماه 94 در اراک برگزار شد.


وی با تشکر از همکاران سازمان سما، مربیان، سرپرستان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده از معاونت سما و عوامل اجرایی برگزاری مسابقات در واحد اراک تشکر و قدردانی و برگزاری این دوره از مسابقات را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.


در ادامه معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اراک با تشکر از مساعدت‌های ریاست سازمان سما، معاون فرهنگی و دانشجویی سازمان سما، رئیس شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان مرکزی و دکتر نظام‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک و دبیر هیأت امنای استان مرکزی، وزیری مدیریت تربیت‌بدنی و سلامت سازمان سما و همکاران وی به پاس حمایت در برگزاری این دوره از مسابقات قدردانی کرد.


دکتر علی شیخان با بیان اینکه نگرش درست سازمان سما مبنی بر برگزاری مسابقات ورزشی برای دانش‌آموزان دوره تحصیلی ابتدایی که ورزش را از سنین پائین مورد توجه قرار داده است، باعث شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان خواهد شد، برگزاری نخستین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان پسر و دومین دوره مسابقات دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی در سراسر کشور در اراک را نشان از اهمیت ویژه این سازمان به این امر مهم می‌توان دانست.


وی تاثیر ورزش را در جسم و روح و افزایش اعتماد به نفس، کسب تجربه و تلاش بیشتر، استحکام روابط اجتماعی و خانوادگی و پیشرفت تحصیلی و جلوگیری از افسردگی و آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم ارزیابی کرد.


در پایان مسابقات نتایج زیر به دست آمد: در رشته طناب‌زنی تیم استان مرکزی به مقام نخست دست یافت و تیم استان یزد مقام دوم را از آن خود کرد و مقام سوم به تیم استان هرمزگان تعلق گرفت.


در رشته اسکیت نیز که با حضور ملی‌پوشان این رشته (دانش‌آموزان سمایی) و در سطح بالایی برگزار شد نتایج زیر حاصل شد:


تیم استان مرکزی مقام نخست را کسب کرد، مقام دوم از آن استان هرمزگان شد و تیم استان یزد به مقام سومی دست یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر