صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
ابتکار یک شرکت غذایی برای مبارزه با چاقی مدرن ناشی از غذاهای اینستاگرامی؛

رژیم غذایی هر کسی با DNA‌اش شخصی‌سازی می‌شود

یک شرکت مواد غذایی با توجه به روند افزایش چاقی مدرن که اصطلاح «چاقی ناشی از غذاهای اینستاگرامی» را برایش گذاشته است، قصد دارد با کمک هوش مصنوعی و تست DNA، رژیم غذایی را به سمت شخصی‌سازی سوق دهد.
کد خبر : 308859

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ایندیپندنت، شرکت نستله می‌خواهد این برنامه را از کشور ژاپن شروع کند و قصد دارد با کمک اطلاعات فراوان ارزشمندی که در مورد سلامتی و رژیم غذایی مشتریانش جمع‌آوری کرده است، روی مصرف‌کنندگانی متمرکز شود که به دنبال بهبود سلامتی و طول عمر خود هستند.


در ژاپن حدود 100 هزار کاربر از طرح جدید نستله با عنوان «سفیر سلامتی» حمایت کرده‌اند و با اشتراک‌گذاری تصاویری از غذاهایی در اپلیکیشن لاین که به‌تازگی با تغییر رژیم غذایی به آن روی آورده‌اند و با مکمل‌های خاصی تهیه می‌شوند، بقیه دوستان خود را به سبک زندگی سالم‌تر دعوت می‌کنند.


این افراد برای حفظ سلامتی خود سالانه 600 دلار پرداخت می‌کنند تا از کپسول‌های ساخته شده از چای‌های غنی از مواد مغذی، نوشیدنی‌ها و میان‌وعده‌های مملو از ویتامین این شرکت استفاده کنند.


برای این افراد یک کیت خانگی ارسال می‌شود تا با نمونه‌گیری خون و تست DNA آنها، سلامتی افراد و وجود ابتلای آنها به بیماری‌های رایجی مانند کلسترول بالا یا دیابت تشخیص داده شود.


مدیر یکی از شرکت‌های شریک نستله در ژاپن می‌گوید: بیشتر روش‌های شخصی‌سازی شده رژیم غذایی در طرح نستله توسط شرکت‌های کوچک‌تر هدایت می‌شود. وی می‌افزاید: نستله یک گام جلوتر از همه برداشته است. این شرکت تلاش می‌کند تا بر اساس نتایج آزمایش خون و اطلاعات ژنتیکی الگوریتمی تهیه کند که با کمک آن، می‌توان رژیم غذایی مخصوص هر فرد را به آن پیشنهاد داد. اگر این اقدام عملی شود، با یک تحول در جهان روبه‌رو خواهیم شد.


این طرح نستله بخشی از تغییر رویکرد این شرکت 152 ساله است. این شرکت در سال جاری برای کاهش تقاضای شیرینی‌جات در آمریکا، شرکت آب‌نبات‌سازی‌اش را فروخت. این شرکت سرمایه‌گذاری کلانی روی گزینه‌های سالم‌تر غذایی شامل غذاهای گیاهی کرده است. در واقع نستله طرحی برای گیاهخواران نیز در نظر گرفته است که در آن، غذاهای گیاهی توسط یک شرکت غذاسازی تهیه و به صورت کاملاً تازه برای مشتریان ارسال می‌شود.


این شرکت در ماه مارس گذشته یک شرکت کانادایی سازنده قرص‌های مکمل را به ارزش 2/3 میلیارد دلار خرید تا با کمک این شرکت تحولی در ترکیبات غذاهای خود ایجاد کند. رئیس نماینده نستله در ژاپن در این زمینه گفت: مشکلات سلامتی مرتبط با مواد غذایی و تغذیه به معضل بزرگی تبدیل شده است و نستله در این مسیر گام‌های جالبی برداشته و مأموریت جدیدی را برای قرن بیست و یکم آغاز کرده است.


نستله برای رسیدن به هدف خود بیش از 100 دانشمند در زمینه علومی چون زیست‌شناسی سلولی، داروسازی در زمینه دستگاه گوارش و ژنتیک را در مؤسسه سلامتی و علوم خود استخدام کرده است.


انتهای پیام/4056/


انتهای پیام/

ارسال نظر