صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۱۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
رئیس مرکز مطالعات آموزش و پرورش:

آزمون‌های تستی از نظر تربیتی و آموزشی مورد تائید نیستند

رئیس مرکز مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از برگزاری آزمون در مدارس خلاص شویم، تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر سیاست وزارتخانه و وزیر حذف آزمون‌هاست.
کد خبر : 308604

فرهاد کریمی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اثرات مثبت حذف آزمون‌های تیزهوشان از مقطع ابتدایی، گفت: باید موضوع حذف آزمون با شناسایی دانش‌آموزان تیزهوش را تفکیک کنیم؛ زیرا در هیچ‌یک از کتاب‌های علوم تربیتی، روانشناسی تربیتی و برنامه‌ریزی درسی، آزمون چهار گزینه‌ای به‌عنوان یک موضوع علمی برای شناسایی دانش‌آموزان تیزهوش شناخته‌ نشده است.


وی با بیان اینکه آزمون، تنهای یکی از گزینه‌‌های در خدمت یادگیری است، افزود: اما آنچه اکنون ما در عرصه تعلیم و تربیت شاهد هستیم، آن است که، آزمون بر همه فعالیت‌ها سایه افکنده است که این صحیح و علمی نیست.


رئیس مرکز مطالعات آموزش و پرورش با تأکید براینکه هیچ‌یک از روانشناسان تربیتی تائید نمی‌کنند که آزمون و کنکور بر امر آموزش و پرورش سایه افکنده باشد، تصریح کرد: باید از آزمون خلاص شویم که تنها راه این امر نیز در خود وزارت آموزش و پرورش است؛ خوشبختانه در حال حاضر سیاست وزارتخانه و وزیر، حذف آزمون است.


کریمی خاطرنشان کرد: سؤالات چهار گزینه‌ای از نظر تربیتی و آموزشی ضعیف‌ترین سؤالات هستند و طبیعتاً زمانی که ما اجازه بدهیم سؤالات تستی زمام آموزش و پرورش را به دست بگیرد، عملاً خود را مجبور کرده‌ایم به اینکه وزارت آموزش و پرورش به حداقل‌ها کفایت کند که این مسئله مورد تائید نیست.


انتهای پیام/4009/4038/



انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر