صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

نجات بینایی کودکان با بازی‌های ویدئویی

مقامات چین قصد دارند با محدود کردن تعداد بازی‌های آنلاین از بینایی کودکان محافظت کند.
کد خبر : 308055

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از انگجت، وزارت آموزش و پرورش چین برنامه جدیدی برای محافظت از بینایی کودکان و نوجوانان این کشور دارد. قرار است تعداد بازی‌های آنلاین، انتشار بازی‌های ویدئویی جدید و زمان بازی کردن محدود شود.


اداره کل مطبوعات و انتشارات چین یک سیستم یادآوری متناسب با سن راه‌اندازی خواهد کرد تا زمان بازی کردن کودکان و نوجوانان را محدود کند. رئیس جمهور شی جین‌پینگ اخیراً خواستار توجه بیشتری به این موضوع شده است. داده‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که چین بالاترین آمار نزدیک‌بینی در کودکان در جهان را دارد.


هدف چین این است که تا سال 2023 نزدیک‌بینی در کودکان و نوجوانان را به طور کلی 0/5 درصد و در مناطقی که نزدیک‌بینی مشکل بزرگ‌تری است تا یک درصد کاهش دهد. وزارت آموزش و پرورش چین امیدوار است تا سال 2030 نرخ نزدیک‌بینی را کنترل کند و آن را در کودکان 6 ساله سه درصد، در کل دانش‌آموزان ابتدایی 38 درصد، دانش‌آموزان راهنمایی زیر 60 درصد و برای دانش‌آموزان دبیرستانی زیر 70 درصد نگه دارند.


وزارتخانه آموزش و پرورش از والدین خواسته است که ساعات تماشای تلویزیون و بازی با تلبت و کامپیوتر کودکان را کم کنند، مطمئن شوند که فرزندانشان به اندازه کافی می‌خوابند و تغذیه سالم دارند، آنها را تشویق به ورزش کردن و بازی در خارج از خانه کنند.


همچنین این وزارتخانه از مدارس خواسته است که هر روز ورزش‌های چشمی به دانش‌آموزان بدهند و استفاده از وسایل الکترونیک در آموزش را محدود به 30 درصد از زمان تدریس کنند.


انتهای پیام/4056/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر