صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۴:۴۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه:

کم کاری مسئولان توجیه‌پذیر نیست/ لزوم برخورد با مفسدان اقتصادی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی گفت: وضعیت اقتصادی مردم در کرمانشاه زیبنده نام و مردم این استان نیست. اگر قوه قضائیه با مفسدان برخورد کند مردم و دانشجویان تمام قد پشتش می‌ایستند.
کد خبر : 306257

طارق کعب در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره بحران اقتصادی و آمار بیکاری در استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر استان کرمانشاه بیشتر از هر نقطه دیگری از کشور مبتلا به معضل بیکاری است و این مسئله صرفاً متوجه کم‌کاری مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.


وی افزود: زمانی که نماینده ولی فقیه در استان می‌گوید: «وضعیت اقتصادی کرمانشاه زیبنده کرمانشاه نیست، چرا برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی از جانب قوه قضائیه دیده نمی‌شود؟» مگر می‌شود چنین شرایطی بر استان حاکم باشد؛ اما فسادی وجود نداشته باشد.


کعب در ادامه افزود: آمار بیکاری بیداد می‌کند و در این میان کم‌کاری مسئولان دیده می‌شود. وضعیت در استان به گونه‌ای است که استاندار می‌گوید: «مدیران برای کار نکردن دور هم جمع می‌شوند.»


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی گفت: این سوال دانشجویان است که دلیل سهل‌انگاری در برخورد با کسانی که معیشت مردم را با مشکل مواجه می‌کنند، یا کسانی که با احتکار بازار را خالی می‌کنند و یا آندسته از بازاریان که قیمت‌ها را بالا می‌برند چیست؟


وی تصریح کرد: عدم محاکمه مدیران نا کارآمد باعث ناامیدی مردم از انقلاب می‌شود و ناامیدی چند ده برابری به مردم تزریق می‌کند؛ اما قطع به‌یقین با رهنمودهای مقام معظم رهبری، آینده روشنی در پیش داریم.


کعب عنوان کرد: قوه قضائیه اگر با مدیرانی که با احتکار اجناس، به مردم خیانت می‌کنند، برخورد نکند و دادگاه آنها را به فرموده حضرت آقا سریع و عادلانه برگزار نکند، خیانت به حقوق مردم است. اگر قوه قضائیه برخورد کند، مردم و قشر دانشجو تمام قد پشت آنها ایستاده‌اند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: طرحی مثل cgt دو بار از دستور کار نمایندگان خارج شده است. این سوال مطرح می‌شود چرا طرحی که راهکاری برای حل مسائل اقتصادی است، بدون بررسی از دستور کار خارج می‌شود؟ اگر مخالفتی هم وجود دارد باید علت این مخالفت برای مردم روشن و جایگزین آنها نیز معلوم شود.


وی ادامه داد: طرح‌هایی مثل پیمان پولی دوجانبه چرا در کشور پیدا نمی‌شود. طرحی که کشورهایی مثل ژاپن، چین، کره، روسیه، ترکیه و حتی کانادا در آن با سرعت برق حرکت می‌کنند، در حالی که در کشور ما توجهی به آن نمی‌شود. این در حالی است که برخی کشورها تجربه موفق آن را دارند. چرا نمایندگان علت عدم اجرای آن را از دولت پیگیری نمی‌کنند؟


کعب گفت: استیضاح به تنهایی کفایت نمی‌کند. آن هم استیضاح‌هایی که در نهایت بی‌اخلاقی صورت می‌گیرد. تنها راهکاری که در این زمینه وجود دارد این است که مدل اقتصادی تغییر یابد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی در ادامه افزود: کرمانشاه بدرقه‌گاه زائران اباعبدالله‌الحسین است. ماخود به نوعی میزبان زائران حسینی هستیم. زائرانی که از نقاط مختلف کشور و همسایه‌گان شرقی کشورمان می‌آیند. لازم است که خستگی اولشان را در کرمانشاه رفع کنیم.


وی در پایان اظهار کرد: استان‌های همجوار ما کارهای شایسته‌ای شروع کرده‌اند. در خوزستان خانواده‌هایی با یک کتری و چند استکان از زائران اباعبدالله‌الحسین مهمان‌نوازی می‌کنند، در کرمانشاه نیز کارهای خوبی صورت گرفته ولی اصلاً کافی نیست. در حال حاضر که لحظه به لحظه به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم شایسته است خودمان را آماده کنیم و مقدماتی را بچینیم و موکب‌های ساده و در عین حال با صفا و صمیمیت برپا کنیم. از بزرگان استان هم می‌خواهیم حمایت‌های خود را مضاعف کنند.


انتهای پیام/4007/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر