صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۳۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷

دانشگاه عامل بیماری است

تحقیقات جدید حاکی از آن است که دانشجویان و کارکنان دانشگاه یکی از آسیب‌پذیرترین قشرهای جامعه در برابر مشکلات مرتبط با سلامت هستند.
کد خبر : 305935

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از کانورسیشن، نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد دانشجویان در معرض طیف وسیعی از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی قرار دارند که شامل سلامت روان، کمبود تحرک فیزیکی و رژیم غذایی نامناسب می‌شود.


کارکنان دانشگاه نیز به همان اندازه در معرض این عوامل بیماری‌زا قرار دارند. اگر در وب‌سایت دانشگاه‌ها به دنبال توصیه‌هایی برای رفاه یا سلامتی باشید به صفحه‌ای برمی‌خورید که مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و برنامه‌های مختص به امنیت محیط کاری یا سلامت روان را ارائه می‌دهند.


اما نتایج تحقیقات اخیر حاکی از آن است که سلامت مختص تنها به بخشی از بدن نمی‌شود و تمام نقاط بدن در سلامت کلی شخص نقش دارند. برای مثال سطح فعالیت فیزیکی و ورزش کردن نقش بسزایی در سلامت روان فرد دارد. بنابراین دانشگاه‌ها نیاز به رویکردی جامع و همه‌جانبه دارند تا بتوانند سلامت و رفاه دانشجویان و کارکنان را تأمین کنند.


کاهش بودجه دانشگاه‌ها و ناامنی شغلی نیروی کار باعث به وجود آمدن استرس روانی و نارضایتی شغلی در بسیاری از کارکنان دانشگاه‌ها شده است. کارکنان دانشگاه نیز این نارضایتی و استرس را به دانشجویان منتقل می‌کنند. این محیط کاری استرس‌زا می‌تواند کارکنان دانشگاه را به سمت عادات رفتاری غیرسالم مانند سیگار کشیدن، کم‌تحرکی فیزیکی، رژیم غذایی نامناسب، کلسترول بالا و فشار خون بالا سوق دهد. نتایج تحقیقات اخیر حاکی از آن است که 50 درصد از کارکنان دانشگاهی که سه تا چهار مورد از این عادات را داشته باشند، به‌شدت در معرض ابتلا به بیماری‌های خطرناک هستند.


انتهای پیام/4056/4021




انتهای پیام/

ارسال نظر