صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علو، تحقیقات و فناوری؛

آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها نسبت به سایر فضاهای عمومی کمتر است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر مطلوب بودن وضعیت مجموعه‌های دانشگاهی و برخورداری محیط‌های آموزشی از کمترین آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: میزان آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها نسبت به سایر فضاهای عمومی جامعه به مراتب کمتر است.
کد خبر : 305524

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت فرهنگی وزارت علوم، نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.


غلامرضا غفاری با اشاره به داده‌های موجود در فضای دانشگاهی و قیاس آن با جامعه عام، بر مطلوب بودن وضعیت مجموعه‌های دانشگاهی و برخورداری محیط‌های آموزشی از کمترین آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: بر اساس این داده‌ها می‌توان نتیجه گرفت میزان آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها نسبت به سایر فضاهای عمومی جامعه به‌مراتب کمتر است.


معاون فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: با توجه به پهنه وسیع جامعه دانشجویان می‌توانند به‌عنوان بدنه مؤثر در عرصه دانشگاهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری داشته باشند.


در این نشست بر نقش دانشگاه به‌عنوان دومین کانون تجربه زندگی مشترک وجامعه‌پذیری آن و همچنین نقش مؤثر دانشگاه در کنترل انحراف از ارزش‌های اجتماعی تأکید شد. شناخت صحیح آسیب‌ها، ترسیم وضعیت موجود و برنامه‌ریزی دقیق، گسترش و تقویت برنامه‌های اجرایی در قالبی نظام‌مند و پیوسته و ارائه راهکارهای کاربردی باهدف مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی دیگر مقولاتی بود که به آن پرداخته شد.


همچنین آگاهی بخشی به دانشجویان و دادن آموزش‌های لازم به ویژه در سطح خوابگاه‌های دانشجویی و ارائه خدمات در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی در طول دوران دانشجویی ازجمله موارد مؤثر در کاهش میزان خودپنداره‌های منفی اشاره شد.


در پایان اعضا ضمن تأکید بر لزوم تطابق برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی به صورت دقیق و هوشیارانه بر همگرایی و هم‌افزایی مسئولان دست‌اندرکار تأکید کردند.


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر