صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۳۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند خبر داد؛

برگزاری اردوی جهادی دانشگاه آزاد واحد پرند در مناطق استان خراسان شمالی

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند گفت: گروه جهادی بقیه‌الله به مدت 10 روز در منطقه مانه از توابع استان خراسان شمالی خدمات عمرانی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی انجام خواهند داد.
کد خبر : 304312

علیرضا تسلیمی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، اظهار کرد: گروه جهادی واحد پرند با نام گروه بقیه‌الله و در قالب دو کاروان به اردوی جهادی اعزام خواهند شد که کاروان برادران عصر هفتم شهریور و کاروان خواهران نیز صبح هشتم شهریور اعزام خواهند شد.


وی افزود: در این اردو 40 نفر از دانشجویان به مدت 10 روز در استان خراسان شمالی منطقه مانه و سملقان دهستان شیرین‌سو روستای کال ایمانی در خدمت اهالی روستا خواهند بود.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد سلامی واحد پرند، تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی مانند ساخت مسجد، آبشخور و همچنین فرهنگی، آموزشی، پزشکی را مدنظر قرار داده‌ایم.


تسلیمی، روستایی که در نظر گرفته‌ایم منطقه بسیار محرومی است و علاوه‌بر فقر اقتصادی و امکانات فقر فرهنگی سترده حاکم است. کمبود آموزش هم قطعاً وجود دارد. کمااینکه فقر آموزشی ارتباط مستقیم با فقر فرهنگی دارد.


وی افزود: در بخش آموزش تحصیلی قرار است اعضای گروه، کلاس‌های رفع اشکال در مقطع ابتدایی و متوسطه اول برگزار کنند.


تسلیمی ادامه داد: اقناع‌سازی خانواده‌ها و تشویق دانش‌آموزان به ادامه تحصیل و برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص احکام شرعی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای مردم منطقه مدنظر قرار داده‌ایم. در بخش فرهنگی کار کمی گسترده و پیچیده‌تر است و بخشی از مسائل فرهنگی ارتباط تنگاتنگی با مسائل اقتصادی دارد. به همین دلیل موضوع فرهنگ‌سازی و توانمندسازی زنان روستا برای استفاده از صنایع‌دستی در اشتغال‌زایی است.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد سلامی واحد پرند گفت: از دیگر فعالیت‌های فرهنگی می‌توان به سبک زندگی، بایدها و نبایدهای زندگی روستانشینی، ‌تعامل با شهر، اشاره کرد و سعی داریم آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.


وی در خصوص مساعدت‌های صورت گرفته به این اردو اظهار کرد: دانشگاه آزاد با توجه به افزایش هزینه‌ها نسبت به سال گذشته کمک بسیار خوبی کرد، سپاه نیز کمک‌هایی به گروه جهادی داشت اما ارگان‌ها و نهادهای دیگر یاری نرساندند.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر