صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
وزیر آموزش‌ و پرورش:

مدرسه باید به کارگاه تمرین زندگی تبدیل شود

وزیر آموزش‌ و پرورش بیان کرد: آموزش‌ و پرورش مکانی برای زندگی کردن است و مدرسه باید تبدیل به کارگاهی شود که در آن دانش‌آموزان تمرین زندگی کنند.
کد خبر : 303672

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی با اشاره به اهمیت مهارت‌ آموزی در مدارس، اظهار کرد: توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و برگزاری جشنواره‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش‌ و پرورش برای تحقق مهارت‌ آموزی و کشف استعدادها است.


وی افزود: آموزش‌ و پرورش مکانی برای زندگی کردن است و مدرسه باید تبدیل به کارگاهی شود که در آن دانش‌آموزان تمرین زندگی کنند و هر آنچه در زندگی فردی و اجتماعی نیاز دارند، تمرین و ممارست شود.


وزیر آموزش‌ و پرورش تمرین صبوری، مدارا و با هم زندگی کردن در مدرسه را مهم دانست و گفت: هدف نهایی در تعلیم و تربیت، تمرین زندگی و مهارت‌آموزی است که در مدارس به این رویکرد کمتر پرداخته می‌شود و به این دلیل فضای مدرسه از شادی و نشاط دور شده است.


بطحایی گفت: جشنواره‌های فرهنگی هنری که سالانه برگزار می‌شود باید در استان‌ها و مناطق آموزشی مرتباً تکرار شود و برنامه‌های مدارس با محوریت چنین برنامه‌ها و فعالیت‌هایی تدوین شود تا مدرسه از مکانی برای حفظ آموزی به مکانی برای تمرین زندگی تبدیل شود.


وی تصریح کرد: برای نزدیک شدن به مدرسه بانشاط و ‌پرشور و تقویت و گسترش ادبیات و تاریخ کهن ایران، یکی از مهم‌ترین موانعی که آموزش‌ و پرورش با آن مواجه است، تلقی خانواده‌ها از برنامه‌های آموزشی و پرورشی است که باید تصحیح شود و آموزش‌ و پرورش با برگزاری چنین برنامه‌ها و جشنواره‌هایی می‌تواند دانش‌آموزان توانمند پرورش دهد.


وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه خانواده‌ها به مدارس و معلمان برای چگونگی تعلیم و تربیت تحمیل حفظیات می‌کنند، تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین موانعی که مدارس را از اهداف اصلی تعلیم و تربیت دور می‌کند دیدگاه خانواده‌ها است که شکل‌گیری مدرسه همراه با فعالیت‌های فرهنگی و هنری را مطلوب نمی‌دانند و مدرسه را فقط برای یادگیری ریاضیات و فیزیک می‌خواهند و البته بخشی از آن‌هم صحیح است و ما در آموزش‌وپرورش مصمم هستیم که مسیر را اصلاح کنیم و مدرسه را برای تربیت در تمامی سطوح تعلیمی آماده کنیم و شش ساحت سند تحول بنیادین را به‌صورت متوازن اجرا و عملیاتی کنیم.


انتهای پیام/4038/


انتهای پیام/

ارسال نظر