صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه‌اندازی شبکه «مردم» با محوریت امیدبخشی در جامعه

در نشست نقش رسانه ملی در تقویت اشتغال و تولید، راه‌اندازی شبکه «مردم» با محوریت امیدبخشی در جامعه مطرح شد.
کد خبر : 302450

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روبط عمومی صدا و سیما، عبدالعلی علی‌عسکری در نشست نقش رسانه ملی در تقویت اشتغال و تولید که با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اعضای فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی برگزار شد، راهبرد رسانه ملی در سال حمایت از کالای ایرانی را حمایت از تولید ملی عنوان کرد و گفت: هدف اصلی رسانه ملی تقویت تولیدات داخلی به جای گرایش به واردات است و با قدرت آن را پیگیری می‌کنیم.


رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی ترویج فرهنگ اشتغال‌زایی و حمایت از کالا و خدمات ایرانی را در دستور کار شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و برون‌مرزی‌ قرار دادیم، گفت: با توجه به تلاش‌ دشمن برای ترویج روحیه یأس و ناامیدی در کشور، رویکرد سازمان صداوسیما در حوزه‌های رادیو، شبکه‌های تلویزیونی سراسری، استانی و برون‌مرزی بر امیدآفرینی، تولید و پخش برنامه‌های جذاب در زمینه اشتغال‌زایی و تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در این حوزه استوار است.


وی با تأکید بر نقش اشتغالزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و اجرای شعار حمایت از تولید ملی، از برنامه‌ریزی دقیق و گسترده صدا و سیما برای تحقق این امر خبر داد و همکاری دولت و مجلس را در این زمینه خواستار شد.


علی‌عسکری خطاب به نمایندگان عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس تصریح کرد: اگر چه رسانه ملی به لحاظ منابع در شرایط مالی سختی به سر می‌برد اما آمادگی دارد تا با تولید فیلم‌ها، سریال‌ها و مستندهای فاخر، زمینه‌های توسعه، اشتغال، کارآفرینی و گردشگری در همه استان‌های کشور را فراهم کند.


رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: در این مسیر، شبکه تخصصی ایران کالا آماده است تا کالا، خدمات و کارآفرینان برتر کشور را به عنوان الگوهای موفق خوداتکایی معرفی کند.


علی‌عسکری به نقش شبکه‌های برون‌مرزی در افزایش صادرات غیرنفتی کشور اشاره کرد و افزود: شبکه‌های برون‌مرزی آمادگی دارند تا علاوه بر شناساندن ایران از زوایای مختلف گردشگری، نقشی مؤثر در افزایش صادرات و همچنین برندسازی محصولات ایرانی در دنیا ایفا کنند.


وی از تصمیم برای معرفی 40 کارآفرین برتر در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به قابلیت‌های کشور در زمینه پتروشیمی و تولید محصولات کشاورزی آمادگی داریم موفقیت‌های بخش‌های دولتی و خصوصی را در زمینه‌های ذکر شده از طریق شبکه‌های برون‌مرزی به دنیا معرفی کنیم.


گردشگری ابزاری مناسب برای ایجاد شور و نشاط در جامعه


علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این نشست با اشاره به ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گردشگری در کشور گفت: در شرایطی که کشور در فشارها و تحریم‌های شدید اقتصادی قرار دارد، گردشگری ابزاری مناسب برای ایجاد شور و نشاط در جامعه محسوب می‌شود و در شرایطی که غربی‌ها با تبلیغات مسموم و منفی علیه کشورمان سعی در کاهش میزان ورودی گردشگران خارجی به داخل کشور دارند، روند افزایش گردشگر خارجی نشان از معرفی درست ایران از طریق رسانه‌ها دارد به طوری که در مدت سه ماهه اول امسال شاهد افزایش 28 درصدی میزان ورود گردشگران خارجی به کشور بودیم و این آمار در تیرماه به بیش از 50 درصد رسیده است.


مونسان با اشاره به اینکه صنایع‌دستی با کمترین حمایت دولتی و قانونی صادرات 500 میلیون دلاری را رقم زدند، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در صورت بهره‌مندی از حمایت‌های دولت و قانون، ظرفیت افزایش صادرات تا 2 میلیارد دلار را دارد.


معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون پنج درصد کاهش میزان خروج گردشگر از داخل به خارج را داشتیم که با این کار از میزان خروج ارز از کشور کاسته می‌شود، از رئیس رسانه ملی خواست تا بخشی از زمان پخش برخی شبکه‌های سیما در اختیار معرفی ظرفیت‌های گردشگری داخل کشور قرار گیرد.


راه‌اندازی شبکه «مردم» برای معرفی انتشار اخبار امیدبخش


در ادامه این نشست، نمایندگان عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس به طرح ایده‌های خود برای بهبود نقش رسانه ملی در تقویت اشتغال و تولید پرداختند.


احمد همتی، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب در زمینه گردشگری باید نگاه مردم دنیا به جمهوری اسلامی را اصلاح کنیم، گفت: باید مرتباً در شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی، فرصت‌های مناسب در حوزه گردشگری سلامت، اکو توریسم و ... در قالب برنامه‌های شاد و جذاب به مردم معرفی شوند.


نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید جمعی از نمایندگان مجلس برای تقویت ارتباط رسانه‌ها با مردم، تصریح کرد: باید ارتباط میان مردم، دولت و مجلس را تقویت و فضایی مناسب برای انتشار اخبار و اطلاعات امیدآفرین ایجاد کرد.


یعقوب شیویاری، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار آن شد که در فیلم‌ها و سریال‌ها بیشتر به حمایت از کالای ایرانی توجه شود.


شهرام کوسه غراوی، عضو کمیسیون عمران مجلس هم ترویج و آموزش اشتغال‌زایی در میان جوانان را از مهمترین راهبردهایی ارزیابی کرد که رسانه ملی می‌تواند به آن کمک کند.


نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ کارآفرینی به‌جای کارمندی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، توجه جدی به مشکلات مردم مناطق محروم و مرزنشین، تأکید بر جاذبه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری مناطق مختلف کشور و استفاده از ظرفیت شبکه‌های برون‌مرزی برای تقویت بخش خصوصی و تشویق آنان به صادرات از جمله محورهای سخنان نمایندگان عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس در این نشست بود.


انتهای پیام/4072/4073/


انتهای پیام/

ارسال نظر