شرکتهای دانشبنیان در فروش محصولات مشکل دارند
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهدی کشمیری اظهار کرد: یکی از برنامههای دولت، بازارسازی برای شرکتهای دانشبنیان و واحدهای فناور در پارکهای علم و فناوری است که امیدواریم در یک برنامه پنج ساله زیرساختهای لازم برای توسعه بازار این شرکتها فراهم شود.
وی افزود: شرکتهای دانشبنیان به عنوان یکی از شرکتهای زیربخشی فعال و تولیدکننده محصولات پیشنیاز صنایع بالادستی هستند و یکی از بحثهای جدی در این حوزه، بازاریابی است. استفاده از مجموعههای فعال بازاریابی، میتواند به رشد و توسعه محصولات دانشبنیان کمک شایانی کند.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی وزارت علوم تصریح کرد: برخی از مشکلات مربوط به بازار نیز به شرکتهای تولیدکننده برمیگردد، بعضاً مدیران شرکتهای فناور باید با مطالعات اولیه، بازار را تحلیل کنند که محصولات تولیدی آنها چه تأثیری در بازار و به طور کلی در جامعه دارد.
کشمیری عنوان کرد: دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه مشاوره در زمینه تبدیل ایده به اجرا و عملیکردن ایدهها سعی کرده تا مشکلاتی که در بازار و همچنین ایجاد بازارهای نوظهور وجود دارد را تا حد قابل قبولی کاهش دهد.
وی ادامه داد: باید نگاهی هم به چرخه اقتصادی داشته باشیم تا بتوانیم در بخشها و شاخههای اقتصادی نیز حضور پُر رنگ شرکتهای دانشبنیان را فراهم کنیم. بخش قابل توجهی از شرکتهایی که در پارکهای علم و فناوری حضور دارند به مرحله تجاریسازی رسیدهاند اما متأسفانه در فروش محصولات مشکل دارند که امیدواریم در یک برنامه پنج ساله زیرساختهای لازم برای توسعه بازار این شرکتها فراهم شود.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی وزارت علوم گفت: هماکنون حدود ۱۰ هزار شرکت در حوزه فناوری و نوآوری در کشور فعال هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت، واحد و مؤسسه دانشبنیان در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری مستقر هستند و از این تعداد یک هزار و ۳۵۰ شرکت دارای مجوز دانشبنیانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.
انتهای پیام/4007
انتهای پیام/