صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور:

آمار کودکان بازمانده از تحصیل تا 3 هفته آینده اعلام می‌شود

معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل نداریم، گفت: تا سه هفته آینده‌ این آمار توسط دستگاه‌های ذی‌ربط آماده و اعلام می‌شود.
کد خبر : 301142

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، کمال اکبری در حاشیه دومین جلسه شبکه مدیران کل مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهردار تهران عنوان کرده است طی سال‌ آینده تکدی‌گری را به صفر می‌رساند، بیان کرد: این مساله مورد تاکید تمام دستگاه‌‌هاست. اما به دلیل افزایش تکدی‌گری و کودکان در تهران نمی‌توانیم مدعی شویم که یک روزه این مساله به اتمام می‌رسید زیرا برای رفع چنین مساله‌ای ابتدا باید مسائل پایه‌ رفع و زیرساخت‌های لازم فراهم شود.


معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه باید تمام دستگاه‌ها و رسانه‌ها پای کار بیایند، افزود: توجه به این مساله امری پسندیده است.


اکبری در ادامه یادآور شد: در روز مشارکت اجتماعی و سمن‌ها بنا داشتیم که جلساتی را با حضور سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های حاکمیتی داشته باشیم که اولین جلسه آن در روزهای گذشته در اراک برگزار شد و امروز شاهد دومین جلسه آن بودیم. تلاش کردیم در این جلسات به صورت تخصصی به حل مشکلات کودکان کار و خیابان به ویژه کودکان بی‌هویت بازمانده از تحصیل بپردازیم.


وی با بیان اینکه متوجه شدیم که نبود آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل یکی از مشکلات موجود است، خاطرنشان کرد: دلیل این امر آن است که عمدتاً آمارها به سمت کودکانی است که دارای کارت ملی و کد شناسایی هستند و این در حالی است که کودکانی داریم که در سن تحصیل هستند اما در مدرسه‌ای ثبت نام نکرده‌اند و در آمارها نیستند.لذا قرار شد با همکاری دستگاه‌های ذیربط این آمار استخراج و تا سه هفته دیگر مشخص شود.


افزایش نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در مقابله با آسیب‌های اجتماعی


معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در دومین جلسه شبکه مدیران کل مشارکت‌های مردمی سازمان‌های حاکمیتی و سازمان‌های مردم‌نهاد با بیان اینکه مشارکت‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین اقدامات در کشور است، تصریح کرد: از طریق مشکارت‌‌های اجتماعی می‌توان بسیاری از موضوعات مهم اجتماعی را به سامان رساند.


وی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی، تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع است که از ظرفیت‌های مردمی در تمامی موضوعات اجتماعی کشور استفاده شود و سال‌هاست که ظرفیت‌های مردمی خوبی ایجاد شده است و سازمان‌های مردم‌نهاد قدرتمندی با دغدغه‌های جدی به وجود آمده‌اند که می‌توانند نشاط و امید اجتماعی را افزون و در کاهش و کنترل آسیب‌ها به دستگاه‌های حاکمیتی کمک کنند.


کمالی با بیان اینکه افزایش نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در این مساله در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: افزایش و بهینه‌تر کردن نقش سازمان‌های مردم‌نهاد با اولویت موضوع کودکان کار و خیابان در دستور کار قرار گرفته است که بنا است طرح‌های مناسب در این زمینه از طریق وزارت کشور مورد حمایت قرار گیرد.


معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور یادآور شد: ساماندهی کودکان کار و خیابان، از جمله کودکان کاری که تابعیت کشورهای دیگر را دارند، اولویت وزارت کشور قرار گرفته است.


انتهای پیام/4009/4038


انتهای پیام/

ارسال نظر