صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷

مخاطبان فیلم‌های سینمایی با هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌شود

امروزه سازندگان فیلم‌های سینمایی دوست دارند تا حد امکان مردم را برای تماشای تولیدات خود به سالن‌های سینما بکشانند و هوش مصنوعی می‌تواند در این زمینه به آنها کمک کند.
کد خبر : 299847

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، یکی از ابزارهایی که تهیه‌کنندگان فیلم‌ها از آنها برای جلب‌نظر مخاطبان بهره می‌گیرند، فیلم‌های تبلیغاتی کوتاه یا تریلرهایی است که اطلاعاتی محدود در مورد داستان و محتوای هر فیلم به مخاطب می‌دهد.


محققان استودیوی فیلم سازی فاکس قرن بیستم موفق به طراحی سیستم هوش مصنوعی جدیدی شده‌اند که با مشاهده تریلر هر فیلم می‌تواند طیف مخاطبان و علاقمندان به هر فیلم را تشخیص بدهد و پیش‌بینی کند.


این سیستم با مشاهده انبوهی از تریلرهای فیلم‌های مختلف اطلاعات گسترده‌ای در این زمینه جمع‌آوری کرده و دانش خود را در این مورد افزایش داده است. سیستم یادشده با بررسی محتوا و اجزای هر تریلر مانند رنگ‌ها، چهره‌ها، چشم‌اندازها و وضعیت نورپردازی تریلر و همین طور عملکرد شخصیت‌های موجود در تریلر می‌تواند پیش‌بینی کند چه نوع افرادی با چه شخصیتی به تماشای آن فیلم خواهند نشست.


کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان با دریافت پیش‌بینی‌های این سیستم هوش مصنوعی می‌توانند تغییراتی در فیلم‌های تبلیغاتی تولیدات خود برای افزایش مخاطب یا جلب نظر گروه‌های هدف ایجاد کنند.


منبع: مهر


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر