صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شهردار منطقه 5 تهران خبر داد؛

شناسایی یک‌هزار و 100 ساختمان ناایمن پرتردد و پرخطر در غرب پایتخت

شهردار منطقه 5 تهران اعلام کرد: شناسایی یک‌هزار و 110 ساختمان ناایمن پرتردد و پر خطر سطح نواحی هفت‌گانه منطقه 5 انجام شد و برای رفع خطر آن‌ها تمهیدات لازم انجام می‌شود.
کد خبر : 299137

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن اسدی در توضیح این خبر گفت: رعایت اصول ایمنی در ساختمان‌ها برای پیشگیری از بحران و حفظ جان و امنیت شهروندان اهمیت خاصی دارد، لذا با اقداماتی نظیر آموزش و ارتقای سطح فرهنگ ایمنی عموم و کاهش مخاطرات محیطی، شناسایی و ارائه راهکارهای مناسب، برای رفع خطر موارد ناایمن ساختمانی پرخطر و پرتردد سطح منطقه اقدام شده است.


اسدی گفت : با توجه به پدیده فرونشست، فروچاله و وجود تأسیسات شهری مختلف در عمق زمین، پرونده صلاحیت ایمنی ساختمان‌ها و اماکن پرخطر درنواحی هفتگانه تشکیل شد.


وی افزود: تاکنون یک‌هزار و 110 ساختمان بلند مرتبه و پرتردد با هدف بالا بردن ضریب ایمنی اماکن، شناسایی و برای 235 ساختمان، پرونده صلاحیت ایمنی تشکیل و اخطار رفع خطر سه ماهه ابلاغ شد و بعد از تشکیل کمیته رفع خطر، برای چهار مورد از ساختمان‌های برج نگین رضا، پاساژ طلا، بوستان و برج مینا دستور قضایی صادر شده است.


اسدی به فاکتورهای ایمنی اولیه به سیستم فعال اعلان و اطفای حریق، درب حساس به دود و علائم راه‌های خروج و پله اضطراری اشاره کرد و گفت: 209 مورد ساختمان ناایمن در ناحیه 6(محله آپادانا و بیمه) شناسایی و پرونده ایمنی ساختمانی برای آن‌ها تشکیل شد. همچنین شناسایی گودهای پر خطر رها شده و تشکیل پرونده ایمنی برای آن‌ها، در دستور کار قرار دارد. اخطار نهایی به بلوک‌های D1 و C2 از فاز سوم اکباتان به منظور اصلاح، تخریب موارد نا ایمن و رفع خطر با پیگیری اداره حقوقی از مرجع قضایی ابلاغ شده است.


وی گفت‌: محلات کن، حصارک و مراد آباد از نظر بافت و ایمنی ساختمانی، تاب‌آوری کمی دارد که شناسایی و اقدام رفع خطر آن‌ها در اولویت است.


حسینیان دبیر ستاد بحران منطقه 5 تهران نیز از اجرای مانورهای بحران در انبار نفت شهران، مجتمع آیریک سنتر، برج نگین رضا، مدارس پیام و عصمت با همکاری سازمان ژئو فیزیک دانشگاه تهران یاد کرد و افزود: با هدف آمادگی در مواقع بحران، مانورهای هدف‌دار، متفاوت و خاص با سناریوهای جدید وعملیاتی پیش‌بینی شده است.


انتهای پیام/4009


انتهای پیام/

ارسال نظر