صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اجرایی پنجمین جشنواره هنر مقاومت مطرح کرد؛

استفاده از زبان هنر برای رفع مشکلات اقتصادی

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره هنر مقاومت گفت: ما سعی داریم در ارائه راهکار نسبت به رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال مردم جامعه، با زبان هنر وارد عمل شویم.
کد خبر : 298234

سید مسعود شجاعی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری آنا در خصوص بخش‌های پنجمین دوره جشنواره هنر مقاومت گفت: تلاش ما در این دوره از جشنواره این بوده که هم جشنواره مردمی و هم کاربردی باشد و هم به لحاظ موضوعی بتواند مطالبات جدی مردم را پاسخ دهد.


وی ادامه داد: برای چهلمین سال انقلاب اسلامی این مناسبت تمهیداتی اندیشیده شده که از جمله آن بخش پوستر و اقلام تبلیغاتی است.


دبیر اجرایی پنجمین جشنواره هنر مقاومت بیان کرد: امروزه در سایر بخش‌ها مشکلات زیادی بر مردم وارد است که از جمله آن مسائل اقتصادی و اشتغال است که باید به زبان هنر به آن پاسخ داده شود. در حقیقت وقتی مردم درگیر مشکلات جدی اقتصادی می‌شوند و بحث اشرافی‌گری، آقازاده‌ها و تشریفات در جامعه وجود دارد، اگر به نیازها با زبان هنر پاسخ ندهیم، رسانه‌های معاند که مخالف نظام هستند به مردم پاسخ می‌دهند و وارد عمل خواهند شد.


وی ادامه داد: ما امسال به هر شکل که می‌توان برای این امر متصور بود به موضوع مقاومت پرداخته‌ایم.


شجاعی طباطبایی تصریح کرد: هنرمندان جشنواره هنر مقاومت غالباً جوان و شهرستانی هستند و به طور کل شزکت‌کنندگان جشنواره را کسانی تشکیل می‌دهند که توانسته‌اند جریان‌ساز باشند و به همین دلیل هم ما امیدوار هستیم بتوانیم خروجی مناسبی برای امسال ارائه کنیم.


وی درباره اینکه آیا آثار ارائه شده در جشنواره می‌توانند راهکاری برای مشکلات امروز مردم داشته باشند، بیان کرد: کاربردی بودن اتفاقات یکی از راهکارهایی است که از دل جشنواره به دست می‌آید. همچنین اینکه بتوانیم خروجی و ماحصل جشنواره را به گستره کشورمان با ارائه آثار ارزشمند بسط و گسترش دهیم از دغدغه‌های جدی برگزارکنندگان جشنواره بوده، چراکه هدف ما این است که عرضه آثار و تولیدات هنرمندان صرفاً محدود به نمایشگاه نشود و در خارج از فضای نمایشگاهی هم دیده شود.


دبیر اجرایی پنجمین جشنواره هنر مقاومت تاکید کرد: با برخی از نهادها و سازمان‌ها در حال رایزنی هستیم تا بحث هم‌افزایی انجام شود و امیدوار هستیم در چهلمین سال انقلاب جوابگوی بسیاری از نیازها با کمک زبان و تصویر باشیم.


وی درباره اینکه آیا قرار است ششمین دوره جشنواره به شکل بین‌المللی برگزار شود، اظهار کرد: تصورمان در پنجمین دوره جشنواره این بود که چهلمین سال انقلاب اسلامی، اتفاقی مهم در کشور ما است بنابراین لازم است تمام آثار در ارتباط با ایران باشد.


شجاعی طباطبایی اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر دغدغه اصلی ما مردم ایران هستند، این دوره جشنواره به صورت ملی برگزار می‌شود، البته در بخش پژوهش از پتانسیل کارشناسان خارجی هم استفاده خواهد شد. البته ما معتقد هستیم که در چهلمین سال انقلاب که مقارن با پنجمین دوره جشنواره هنر مقاومت است، هنرمندان جوان باید در ایران دیده شوند و این ما هستیم که باید این امکان را برای آنها فراهم کنیم.


وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای بین‌المللی بودن یا نبودن جشنواره در ششمین دوره، بسته به شرایط سال آینده و میزان حمایت‌ها زا جشنواره دارد و ممکن است در برخی بخش‌ها احساس شود که می‌توان آنها را به صورت بین‌المللی برگزار کرد.


لازم به یادآوری است، پنجمین جشنواره هنر مقاومت با دبیرکلی مسعود نجابتی، توسط گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایتِ فتح در 10 بخش عکس، تصویرسازی، نقاشی‌ِدیجیتال، پوستر و تبلیغاتِ شهری، طراحیِ صنعتی، پرچم و کتیبه، کارتون و کاریکاتور، تایپوگرافی، گرافیک متحرک و بخش ویژه علمی ـ پژوهشی دی ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.


پنجمین جشنواره هنر مقاومت با نگاهی به شرایط موجود و نیازهای جامعه شکل گرفته و با تقارن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی سعی شده تا اهدافش مطابق با نیازها روز باشد. بر همین اساس در پنجمین دوره جشنواره شاهد اضافه‌شدن چند بخش جدید خواهیم بود.


انتهای پیام/4031


انتهای پیام/

ارسال نظر