صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی در رادیو

مدیر شبکه رادیویی گفت‌وگو گفت: بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی از زاویه ماهیت فراملی‌گرایی و از زاویه ماهیت رهایی‌بخشی و نقد نظم موجود از محورهای برنامه «عصر خمینی» است.
کد خبر : 297534

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، شبکه رادیویی گفت‌وگو در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ویژه‌برنامه‌ای را با عنوان «عصر خمینی» با هدف تحلیل بازتاب و جایگاه انقلاب اسلامی ایران در سطوح منطقه‌ای و جهانی پخش می‌کند.


انقلاب اسلامی یک پدیده اعجاب‌انگیز و بی‌نظیر در تاریخ و یکی از مهم‌ترین رخدادهای قرن بیستم، به رهبری امام خمینی‌(ره) است که تأثیرات شگرفی در منطقه و دنیا و تأثیر فوق‌العاده و شگفت‌آوری در ورای مرزها و نظام بین‌الملل بر جای گذارده است.


حالا و با توجه به اهمیت این موضوع و گفت‌وگو در خصوص این درخت تناور چهل ساله، شبکه رادیویی گفت‌و‌گو در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ویژه‌برنامه‌هایی را با هدف تبیین دستاوردهای این انقلاب تقدیم مخاطبان می‌کند.


رضا کوچک‌زاده تهمتن، مدیر رادیو گفت‌وگو ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین بهار پیروزی پرصلابت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با بیان اینکه شبکه رادیویی گفت‌و‌گو بر آن شد تا حسب دستور معاون صدای رسانه ملی در خصوص تولید برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گام جدی بردارد، گفت: رادیو گفت‌و‌گو در مقام پاسخگویی به این پرسش اساسی که انقلاب اسلامی ایران چه بازتابی در عرصه‌های گوناگون نظریه و عمل در سطوح منطقه‌ای و جهانی داشته است، اقدام به طراحی برنامه‌ای با عنوان عصر خمینی(ره) کرده است که در آن به تأثیرات انقلاب اسلامی بر حوزه‌های نظریه‌های انقلاب و روابط بین‌الملل و بازتاب‌های آن در سطح منطقه و جهان می‌پردازد.


وی در تشریح مهم‌ترین محورهای این برنامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و ابتکارات آن در تولید مفاهیم نو در ادبیات اختصاصی حوزه روابط بین‌الملل، ظرفیت‌های فرهنگی انقلاب اسلامی و چگونگی تسری مفهوم انقلاب اسلامی براساس نظریه‌های ارتباطات، پخش و دومینو، تأثیرات انقلاب اسلامی بر نظریه‌های انقلاب اسلامی و تولد نسل چهارم نظریات مدرن انقلاب از جمله محورهای این برنامه است.


کوچک‌زاده با بیان اینکه بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی از زاویه ماهیت فراملی‌گرایی و جهان‌شمولی و از زاویه ماهیت رهایی بخشی و نقد نظم موجود از دیگر محورهای این برنامه است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی و تأثیرات آن بر ساختار نظام بین‌الملل و نظم دو قطبی، انقلاب اسلامی و تأثیرات آن بر احیای هویت دینی در جهان، انزوای فزاینده سکولاریزم در حوزه اندیشه و جامعه و انقلاب اسلامی و تأثیرات آن بر احیای هویت شیعی و شکل‌گیری ژئوپلیتیک شیعه نیز در این برنامه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.


مدیر رادیو گفت‌وگو گفت: برنامه «عصر خمینی» تأکید ویژه‌ای بر انقلاب اسلامی و تأثیرات آن بر غرب، انقلاب اسلامی ایران و تأثیرات آن بر همسایگانی همچون عراق، ترکیه، عربستان، افغانستان، پاکستان، بحرین، یمن، آسیای میانه و قفقاز، تأثیرات این انقلاب بر کشورهایی همچون فلسطین، لبنان، تونس، لیبی، مصر، سودان و نیجریه، تأثیرات آن بر آسیای شرقی همچون اندونزی و مالزی، تأثیرات انقلاب اسلامی بر نظم نوین منطقه‌ای و چشم‌‌انداز جهانی خواهد داشت.


وی با بیان اینکه این ویژه‌برنامه در قالب میزگرد سیاسی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران روی آنتن می‌رود، خاطرنشان کرد: «عصر خمینی» در قالب برنامه‌ای 60 دقیقه‌ای طراحی شده که پخش آن از اوایل مردادماه آغاز می‌شود و تا ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایران ادامه می‌یابد.


انتهای پیام/4073


انتهای پیام/

ارسال نظر