صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۵۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

تعیین وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیان نهضت‌سوادآموزی در صحن علنی مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از نتیجه بررسی‌های کمیسیون متبوعش درخصوص وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی خبر داد.
کد خبر : 297038

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، سیدحمایت میرزاده با اشاره به اینکه طی هفته پیش رو طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین‌تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مجددا در صحن علنی بررسی می‌شود، گفت: اصلاحیه این طرح در حالی ازسوی کمیسیون آموزش به صحن ارائه شده است که طرح قبلی مبنی بر استخدام این افراد براساس شرکت در آزمونی یکپارچه، اعلام نیاز سازمان استخدامی کشور و تعیین سقف نمره پذیرش به تفکیک جنس، سن، سابقه، شهرستان و استان نتوانست رای نمایندگان را کسب کند.


نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون در جریان بررسی مجدد طرح فوق، ابتدا خواهان دریافت آمارِ دقیقی از تعداد معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی شد تا بدانیم چه تعداد از این نیروهای خواستار استخدام، در کل کشور وجود دارند اما با وجود مشخص شدن تعداد بالای آموزشیاران آمار دقیقی از آن‌ها به دست نیامد.


وی به نتیجه این بررسی‌ها که صرفا در رابطه با افرادی است که شامل مصوبه سال 91 و 92 می‌‍‌شوند اشاره کرد و افزود: نمایندگان در پی بررسی‌های بسیار در رابطه با معلمان حق‌التدریس تصمیم گرفتند، این افراد به دلیل محدود بودن تعداد، فعالیت همزمان در مدارس در کنار معلمان رسمی و نیاز مدارس به وجود آن‌ها، ابتدا در دانشگاه فرهنگیان دوره یک ساله آموزشی را گذرانده و در نهایت پس از قبولی در یک آزمون مجزا در طول برنامه ششم توسعه در استان‌های مختلف، براساس اعلام نیاز سازمان استخدامی به تفکیک دوره و جنس و... باعنوان معلم استخدامی مشغول به کار شوند.


میرزاده همچنین با بیان اینکه حق التدریسان با استخدام صرفا تبدیل وضعیت می‌شوند، درخصوص تصمیم کمیسیون متبوعش درباره آموزشیاران نهضت سوادآموزی، توضیح داد: تعداد این افراد چندین برابر حق‌التدریسان بود و آموزش و پرورش نتوانست آمار دقیقی از آن‌ها دهد، ضمن آنکه هنوز درخصوص اینکه یک آموزشیار با آموزش چه تعداد دانش‌آموز چنین عنوانی را کسب می‌کند به توافق نرسیده‌اند، با این وجود نمایندگان درخصوص آن‌ها تصمیم گرفتند که ابتدا از آن‌ها صرفا براساس نیاز آزمون گرفته شود و سپس در دانشگاه فرهنگیان دوره یکساله بگذرانند تا پس از گذراندن دوره آموزشی، آن‌ها نیز براساس اعلام نیاز سازمان استخدامی به تفکیک سن، جنس، رشته و استان استخدام شوند.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی دولت جزئیات و نحوه استخدام این افراد را مانند اینکه چه استانی، چه تعداد نیرو جذب کند مشخص می‌شود، گفت: دولت سه ماه وقت دارد دستورالعمل اجرایی این طرح را پس از تبدیل به قانون تدوین کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر