صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

گام بلند عادل فردوسی‌پور در رسانه‌ ملی

عادل فردوسی‌پور توانست با تولید برنامه «2018» گام بلندی در برنامه‌سازی ورزشی با توجه به رویکردهای فرهنگی و اقتصادی بردارد و ساختارشکنی جدیدی در رسانه ملی در تولید برنامه‌های جدید و تعاملی داشته باشد.
کد خبر : 296032

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری آنا، جام جهانی فوتبال 2018 روسیه با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش، شیرینی‌ها و تلخی‌هایش برای فوتبالیست‌ها و طرفدارانشان به پایان رسید و به خاطره‌ها پیوست؛ اما حالا زمان بررسی کارنامه فرهنگی مهم‌ترین برنامه تلویزیونی جام جهانی 2018 روسیه در رسانه ملی است.


عادل فردوسی‌پور تمام تلاش خود را در تولید برنامه‌ای تخصصی و سرگرم‌کننده، با توجه به رویکرد آموزشی‌ و آگاهی‌رسانی‌ به مخاطبان و علاقمندان به تلویزیون انجام داد تا پس از پایان جام جهانی با کارنامه‌ای موفق و مورد قبول مواجه شود.


فردوسی‌پور که پیش از این با برنامه «نود» و ویژه‌‌برنامه‌های فوتبالی خود حتی در مناسبت‌های فرهنگی توانسته بود به موفقیت نسبی برسد و نظر مخاطبان سخت‌پسند تلویزیون را به خود جلب کند، این‌بار و با فرا رسیدن مسابقات جام جهانی به سراغ تولید و پخش برنامه‌ای حرفه‌ای و تخصصی رفت که علاوه بر داشتن ظرفیت‌های سرگرم‌کننده و تفریحی، جنبه‌های آموزشی نیز داشته است.


حالا در نگاهی کلی می‌توانیم بگوییم صداوسیما با حضور عادل فردوسی‌پور و اتاق فکر این برنامه در انجام وظیفه سرگرمی، تفریحی و اطلاع‌رسانی در جام جهانی 2018 روسیه عملکرد مثبت و درخور تحسینی از خود به جای گذاشت که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و حتی می‌توان گفت که فردوسی‌پور دست به ساختارشکنی تازه‌ای در تولید برنامه‌های تلویزیونی نیز زده است.


فردوسی‌پور تلاش زیادی برای تهیه ویژه‌برنامه جام جهانی 2018 آن هم در بالاترین کیفیت ممکن خود کرد؛ به همین منظور در تنها استودیو HD صدا و سیما برنامه خود را اجرا کرد و از هر پتانسیل و ظرفیتی که به فکرش می‌رسید برای جذب مخاطبان استفاده کرد.


تا جایی که پس از رضایتمندی مدیران شبکه و معاونت سیما در آخرین روز تولید و پخش این برنامه، مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی به همراه علی فروغی، مدیر شبکه سه سیما برای تشکر از تولید برنامه «2018» در پشت صحنه برنامه حاضر شدند و مستقیماً از عادل فردوسی‌پور و تیم تولید آن تشکر کردند.


یکی از این ساختار‌شکنی‌های برنامه، دعوت و حضور فوتبالیست‌های مطرح دنیا به رسانه ملی بود که باعث جذابیت برنامه «2018» شده بود، اتفاقی که در کمتر برنامه‌ای می‌توان نمونه این اقدام را دید، حرکتی که اگرچه با تلاش بسیار زیاد عادل فردوسی‌پور و تیم تولید او همراه بوده است؛ اما در ابتدای راه به دلیل تصمیمات مدیران سیما متوقف ماند ولی با ارتباط‌های تصویری و گفت‌وگوها و مصاحبه‌های ارسالی محمدحسین میثاقی این راه ادامه پیدا کرد.


ضابطیان: خروجی «2018» شبیه سازندگان آن است


منصور ضابطیان در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری آنا، ساخت و تولید برنامه «2018» را منحصر‌به‌فرد دانست و گفت: خروجی برنامه‌ها شبیه سازندگان آن است، به این معنا که اگر برنامه‌ای پویا است و فکر و ایده‌ای در پشت آن قرار دارد و انتقال آگاهی و اندیشه به مخاطب را در سرلوحه کار خود قرار داده است، مسلماً برنامه‌ای موفق خواهد بود.


وی افزود: برنامه «2018» عادل فردوسی‌پور از استانداردهای لازم برنامه‌سازی برخوردار بوده و به صورت فعال و پویا از شبکه سه سیما پخش می‌شد که خود این از ویژگی‌های مثبت این برنامه محسوب می‌شود.


ضابطیان اضافه کرد: «2018» برنامه‌ای بود که اسم عادل پشت آن بود و براساس آن شاهد برنامه‌ای به‌روز و جذاب بودیم که با دعوت از مهمانان ویژه‌ای که در قاب تلویزیون دیده نشده بودند، یک ساختارشکنی در این عرصه محسوب می‌شود.


به گفته این برنامه‌ساز و تهیه‌کننده تلویزیون، عادل فردوسی‌پور بخشی از وجود خود را در ساخت این برنامه گذاشت و با جهان پیرامون به خوبی ارتباط برقرار کرد و توانست یک گام بزرگ به سوی جلو بردارد.


فنایی: «2018» باعث ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه شد


محمد فنایی کارشناس پیشکسوت داوری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری آنا بیان کرد: کیفیت برنامه «2018» فردوسی‌پور خوب بوده اما مطلوب و در حد انتظار نبوده است و می‌توانست با تولید و پخش تصاویر مربوط به تیم‌های مسابقه‌دهنده که نمونه‌های آن را در برنامه‌های خارجی شاهد هستیم به جذابیت برنامه اضافه کند که متأسفانه نمونه‌های مختلف آن را در برنامه «2018» وجود نداشت.


وی با بیان اینکه نگاه ما کارشناسانه و فنی است، افزود: فاصله زیادی در بین برنامه‌سازان داخلی و خارجی وجود دارد که ما در این برنامه حتی تصاویر گرم کردن بازیکنان را هم نداشته‌ایم.


فنایی اضافه کرد: تنها نکته مثبت این برنامه ایجاد شادی و نشاط در جامعه بوده که انرژی مثبتی به مردم منتقل کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر