مقاومت خانواده در پذیرش معلولیت فرزندانشان موجب عقب افتادگی آنها از تحصیل میشود
مجید قدمی در گفتوگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه برخی خانوادهها در برابر ورود فرزندانشان به مدارس با نیازهای ویژه مقاومت میکنند، گفت: متاسفانه در برخی مناطق کشور برخی خانوادهها حاضر نیستند که فرزندانشان را به پایگاههای سنجش سلامت نوآموزان ارجاع و شدت معلولیت آنها را شناسایی کنند.
وی افزود: در پایگاههای سنجش سلامت نوآموزان یک مشاوره سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور حضوردارد تا به خانوادههایی که فرزندانشان با نیازهای ویژه شناسایی میشوند، اطلاعات لازم را ارائه کنند و مانع بازماندن از تحصیل آنها شوند.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور با تاکید براینکه در سراسر کشور امکان تحصیل برای دانشاموزان با نیازهای ویژه فراهم شده است، خاطرنشان کرد: سازمان آموزشوپرورش استثنایی در تمامی شهرها مدارس با نیازهای ویژه تاسیس کرده است حتی در برخی مناطق که این امکان فراهم نبوده، ما شرایط ادامه تحصیل برای دانشآموزان با نیازهای ویژه را در مدارس شبانهروزی فراهم کردهایم.
قدمی تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما در جذب دانشآموزان در خصوص خانوادههایی است که در برابر مراجعه به پایگاههای سنجش سلامت مقاومت میکنند و اجازاه ادامه تحصیل را فراهم نمیکنند که در این خصوص سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور نیازمند همکاری رسانهها و صدا و سیما است تا با اطلاع رسانی و فرهنگسازی موجب تشویق خانوادهها شوند.
وی افزود: این دسته از خانوادهها باید با عوارض و آسیبهای اجتماعی عدم ادامه تحصیل کودکان با نیازهای ویژه آشنا شوند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/