صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آذین در یادداشتی عنوان کرد؛

ماجرای برنامه جامع و دیوارکج سینمای ایران

جبار آذین با توجه به عملکرد ضعیف سازمان سینمایی دولت دوازدهم در یادداشتی خواستار توجه به هنر هفتم و فاصله گرفتن از نابودی سینما شد.
کد خبر : 294694

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، جبار آذین منتقد سینما در یادداشتی به عملکرد محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد انتقاد کرد و خواستار یافتن راه‌های جدیدی برای برون رفت از این وضعیت شد.


آذین در یادداشت خود نوشت: محمدمهدی حیدریان، رئیس ناکارآمد سازمان سینمایی وزارت ارشاد، اشتباهی سینمایی بوده که از آغاز صدرنشینی بر سینما، با حرکت در مسیر انحرافی و غلط رئیس اشتباهی قبل از خود و گزینش افراد پُرغلط و برنامه‌ها و اقدام‌های نادرست، در جهت تخریب دستاوردهای سینما گام برداشته است و بدون هیچگونه تحلیل واقعی و کارشناسی از اوضاع سینما و سینماگران، جشنواره سابق فیلم فجر را ویران نموده است.


حیدریان ناتوانی و نامدیریتی خود و رفقایش را در اداره سینما به اثبات رسانده و همچنین در دوره ریاست او، مافیای سینمایی تا تسخیر مراکز قدرت با نامدیران سینما همکاسه شده است.


از ماه‌ها قبل دیکته‌ای را با کمک مافیا و مشاوران از رده خارج اعظم خود، خیالپردازانه و متوهمانه با عنوان "برنامه جامع سینمای ایران" تدارک دیده تا به زعم خود و یارانش با این نسخه سراسر موهومات که به جای ریشه داشتن در واقعیات و رخدادهای سینما در تفکرات پریشان او و دوستانش لانه دارد، سینمای ایران را نجات دهد.


بهتر است تا حیدریان به جنگ مشکلات و معضلات سینما که خود و همفکرانش در ایجاد آنها نقش‌های بارز و برجسته دارند، برود. توهمی که در پس آن، بازی و اغواگری اهالی سینما و سرپوش گذاشتن روی حیف و میل‌های میلیاردی جشن‌پاره‌ای و حفظ کرسی ریاست سینما به هر قیمت پنهان است.


او که با دست یاورانش در این مدت جز تخریب سینما، مناسبات سینمایی، فروپاشی روند تولید و اکران فیلم‌ها و جشنواره‌ها کاری نکرده است، اکنون در خیال ریلگذاری جدید در سینمای آفت زده و بیمار کشور است.


حال این سوال پیش می‌آید که آیا محمدمهدی حیدریان و رفقا و مافیای آن، با املا و انشای فریبنده خود موفق خواهند شد تا اهالی سینما و دیگر متولیان و مسئولان فرهنگ و هنر کشور را گول بزنند و نامدیریت خود در سینما را تجدید کنند؟


یا آنکه این عملکرد نادرست و فانتزی آنها هم مانند دیگر کارها و اقدام‌هایشان به همت اهالی متعهد هنر و قلم افشا شده و باز هم برایشان بدنامی و رسوایی به بار می‌آورد. منتظرآینده‌ای نه چندان دور خواهیم ماند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر