اولویت تامین نیروی انسانی با مدارس دولتی است
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اسفندیار چهاربند با تاکید بر اولویت مدارس در ساماندهی نیروی انسانی، گفت: در تمام استانها ساماندهی مدارس دولتی تا پایان مرداد انجام خواهد شد و پس از اطمینان از تامین کارکنان آموزشی و پرورشی مدارس حداقل به میزان سال تحصیلی گذشته اعم از معلم، معاون پرورشی، معاون آموزشی و مربی پرورشی، در صورت وجود نیروی رسمی-پیمانی و یا غیرموظف، نیروی انسانی به سایر واحدهای سازمانی خارج از مدرسه اختصاص مییابد.
وی با اشاره به تشکیل کلاسهای مدارس عشایری و روستایی و مناطق نیمه برخوردار، بیان کرد: این مناطق مانند سنوات گذشته هیچ محدودیتی نخواهد داشت و کاهش نابرابریها و بسط عدالت آموزشی در حد کفایت از لحاظ دسترسی و کیفیت در اولویت است.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزشوپرورش در ادامه افزود: توجه متوازن به ساحتهای مختلف تربیتی سند تحول در مدارس، اعم از ابعاد اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، علمی و فناوری، بهداشت و تربیتبدنی و تربیت حرفهای، مبنای ساماندهی نیروی انسانی است به نحوی که نیروی انسانی مورد نیاز فعالیتهای پرورشی، آموزشی و تربیتبدنی مدارس به نحو مطلوب تامین شود و توجه به اجرای مطلوب آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش در ساماندهی نیروی انسانی از جمله اولویتهایی است که در تأمین نیازهای هنرستانها پیشبینی شده است.
وی در مورد تامین معاونان مدارس تاکید کرد: مانند سالهای گذشته سقف تعداد معاونان مدارس در دورههای ابتدایی در هر مدرسه با توجه به تعداد دانشآموزان 5 نفر، در دوره متوسطه اول 5 نفر، در دوره متوسطه دوم شاخه نظری، فنیوحرفهای و کاردانش 6 نفر است و در هر صورت چنانچه به مدرسه علاوه بر معاون اجرایی دو معاون یا بیشتر تعلق بگیرد الزاما یکی از آنها باید معاون پرورشی باشد.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزشوپرورش با اشاره به افرادی که بر اساس تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حقالتدریس در سال تحصیلی 97-96 بهصورت حقالتدریس به کار گرفته شده اند، اظهار کرد: در سال تحصیلی 98-97 بهشرط تدریس تمام وقت (24 ساعت در هفته) میتوانند به کار خود ادامه دهند.
اسفندیار چهاربند ضمن تاکید مجدد بر اولویت مطلق تامین کارکنان آموزشی مدارس در سال تحصیلی آتی، ابراز امیدواری کرد که با رعایت این اولویت، کمبودهای نیروی انسانی از طریق ساعات حقالتدریس معلمان شاغل و بازنشسته و همچنین خرید خدمات آموزشی و برونسپاری و اجرای طرح تکمیل ظرفیت در هنرستانها تامین شود و نیروهای مورد نیاز سایر واحدهای سازمانی ازجمله گروههای آموزشی، پژوهش سراها، مجتمعهای ورزشی و کانونهای فرهنگی و تربیتی پس از تأمین نیاز مدارس از دهه دوم شهریور به بعد با روشهای متنوع و از محل نیروهای در دسترس تخصیص داده شود.
وی در ادامه افزود: بهمنظور هدایت فرآیند ساماندهی، تفویض اختیار به استانها در چارچوب شاخصهای مربوط، راهنمای ساماندهی نیز تدوین و در اختیار آنان قرارگرفته است تا عنداللزوم از مفاد آن استفاده کنند. این راهنما برای آگاهی مدیران محترم مدارس نیز در پورتال مرکز برنامهریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات به آدرس سایت http://tstc.medu.ir در دسترس آنان خواهد بود
انتهای پیام/
انتهای پیام/