صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
حجت‌الاسلام عباسی‌فرد تاکید کرد

دکتر میرزاده اجازه نمی‌دهد مصوبات اجلاس شورای مرکزی روی کاغذ بماند

نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای استان های قم، البرز و قزوین با اشاره به برگزاری شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این اجلاس نقاط قوت و ضعف مطرح می‌شود، برای ترمیم ضعف‌ها چاره‌جویی شده و از نقاط قوت استفاده می‌شود.
کد خبر : 2942

به گزارش خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا عباسی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی با بازخوانی رویدادهای اجلاس 68 شورای مرکزی اظهار داشت: اجلاس 68 شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، با برنامه و در جهت اهداف تعریف‌شده برگزار شد در حالی که این اجلاس نخستین اجلاس در دوره مدیریت جدید بود و پس از فراز و فرودهای فراوان در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شد.


وی افزود: برگزاری اجلاس 68 در حالی صورت گرفت که ارگانیسم و سیستم‌های هوش، اراده، عمل، نظم سازمانی، مالی و حتی علمی دانشگاه آزاد اسلامی با هجوم سخت و همه‌جانبه مخالفان و مدیریتی مأموریتی و خصمانه به شدت آسیب دیده و قطار آن از ریل خارج شده بود و با اندامی بیمار به سکرات می‌رفت. بنابراین برای نجات و ادامه حیات، محتاج یک سری امور و عملیات اورژانسی بود.


عباسی فرد با اشاره به تدابیر مدیریت جدید دانشگاه برای حل مشکلات گفت: اجلاس 68 با تدبیر دکتر میرزاده که تجربه گران‌سنگی در بازسازی ویرانی‌های پس از جنگ داشت و در معیت تیمی ولایت‌مدار با باور دینی، پا به رکاب نظام و آشنا و علاقمند به دانش و دانشگاه برگزار شد.


وی تصریح کرد: دکتر میرزاده در قدم اول باید روح امید را در مجموعه زنده می‌کرد و این کار تنها از بنیانگذار و معمار دانشگاه آزاد اسلامی حضرت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی مرد روزهای سخت و مبادا ساخته بود. ایشان با حضور پرصلابت و بیانات حکمت‌آمیزشان «ان من البیان لحکمه» امید و نشاط را روحی تازه بخشیدند.


به گفته عباسی فر: مدیریت جدید در قدم بعدی با بزرگداشت دکتر جاسبی و تجلیل از ایشان هوشمندانه به همگان و از جمله سابقین اولین اطمینان داد که در جراحی بزرگی که برای سلامت و بهبود دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌دهد، فقط خاطرات تلخ را از کتاب زندگی دانشگاه برمی‌دارد و تجربیات پربار و سودمند بنیانگذاران در دانشگاه می‌ماند و او آمده تا فصل‌های نانوشته خصوصاً فصل بالندگی و توسعه کیفی را به سرانجام مقصود برساند و دانشگاه آزاد اسلامی را برای حضور در عرصه بین‌المللی علمی و رقابت با مراکز علمی پیشرفته جهان آماده کند.


نماینده تام الاختیار استان های قم، البرز و قزوین افزود: نکته بسیار مهم و تأثیرگذار دیگری که از سر تدبیر طراحی شده بود، حضور هیأت امنای استانی و توجه جدی به رأی و نظر آنان بود تا روشن شود هیأت موسس و هیأت امنای مرکزی و ریاست آن و مدیریت جدید، واقع‌بینانه و از سر صدق معتقد به حضور هیأت امنا هستند و حضور آنان تشریفاتی یا اقناعی نیست.


عباسی فر هم چنین اظهار داشت: مدیریت جدید و تیم همراهش باید با ترسیم دیروز و امروز و فردای دانشگاه، افق آینده آن را برای جمعیت صف و ستاد معین می‌کرد تا بدانند دیروز کجا بودند و امروز کجا هستند و قله موعود کجاست. به نظر من آنچه در اجلاس 68 گذشت و برنامه اعلامی آن توانست اهداف کوتاه‌مدت و حتی میان‌مدت را پوشش دهد خصوصاً که گام نهایی اجلاس شامل نظرات و دیدگاه‌های کارگروه‌هایی بود که در حوزه تخصص و صلاحیت معاونت‌های مربوطه طرح، بررسی و نقد شده بود. آنچه ارزش این مصوبات را بیشتر می‌کند، روحیه پیگیری و مسئولیت‌خواهی فوق‌العاده جدی دکتر میرزاده است و در یک کلمه او اجازه نمی‌دهد مصوبات روی کاغذ بماند و با اصرار و تأکید آنها را اجرایی می‌کند.


دکتر عباسی فر در پاسخ به سوالی درباره اهداف و اهمیت اجلاس 69 شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از بدترین حالات چه در امور شخصی چه در امور مدیریتی سر در برف فرو کردن و بی‌توجهی به جریان امور است. در اسلام تأکید شده که در جهت نیل به شکوفایی و پیشرفت روزانه اوضاع و احوال خود را بررسی کنید و فرموده‌اند: «من‌ ساوی‌ یوماه فهو مغبون‌» هر کس امروز و فردایش یکسان باشد، ضرر کرده و سخت‌تر آن است که روز بعد، از مرتبه و درجه روز قبل خود تنزل کرده باشد در حالی که اولی را مغبون گفته‌اند، دومی را ملعون معرفی می‌کنند.


وی افزود: بنابراین وجود اینگونه اجلاس‌ها با هدف ارزیابی گذشته و ترسیم چشم‌انداز آینده ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. در اینگونه اجلاس‌ها نقاط قوت و ضعف مطرح می‌شود و برای ترمیم ضعف‌ها چاره‌جویی شده و از نقاط قوت استفاده می‌شود، و در یک کلمه گذشته چراغ راه آینده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر