مدارس سمپاد متوسطه دوم هیات امنایی میشود
به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، سال ۹۶ و ۹۷ سال پر کش و قوسی برای مدارس سمپاد بود؛ مدارسی که قرار است استعدادهای درخشان را در کشور شناسایی و استعدادها را پرورش دهد. از حرف و سخن درباره حذف مدارس سمپاد در متوسطه اول که در نهایت به تغییر نحوه گزینش در آزمون متوسطه اول مدارس سمپاد انجامید و هنوز هم کم و کیف این آزمون در هاله ای از ابهام است تا سخن گفتن درباره طرح سمپاد مهارتی که گذرا درباره اش خبررسانی شد.
حال خبرهای جدید حاکی از آن است که طی بخشنامه آموزش و پرورش به استان ها، مدارس سمپاد در مقطع متوسطه دوم هیات امنایی می شود. بخشنامه ای که می تواند بر سرنوشت کمی و کیفی این مدارس تاثیر بسیاری بگذارد.
صاحبنظران معتقد هستند حسن این تغییر این است که برای آموزش و پرورش در هزینه ها صرفه جویی و از کمک خیرین سود برده می شود اما شاید ایراد این تغییر این باشد که از سیستم متمرکز تعلیم و تربیت فاصله خواهیم گرفت و شاید هر هیات امنایی بر اساس نظر خود، هوش و استعداد را تعریف کند و اساسا پذیرش در این مدارس سفارش پذیرتر شود.
فاطمه مهاجرانی مدیر مرکز استعدادهای درخشان آموزش و پرورش در این باره به خبرنگار مهر گفت: در وهله نخست ما پیگیر این هستیم که مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اساسنامه و هیات امنا داشته باشد. پیش از آنکه سازمان استعدادهای درخشان به مرکز تنزل پیدا کند، هیات امنایی بود و هیات امنا به ازای هر ۲۱ مدرسه عادی، مجوز ایجاد مدارس استعدادهای درخشان صادر می کرد در حالیکه در حال حاضر با کثرت مدارس استعدادهای درخشان رو به رو هستیم. هیات امنا در واقع آن زمان می توانست به عنوان یک سازمان بالادستی مقررات دولتی را نیز کنار بزند و بسیاری از کارها روی روال بود.
وی ادامه داد: ما از هیات امنایی شدن مدارس هم استقبال می کنیم به شرط آنکه شیوه نامه های خوبی برای آن نوشته شود. چرا که با این شرایط جدید خیالمان در جذب معلم هم راحت می شود اما مطالبه ما برای هیات امنایی شدن مرکز سر جای خودش باقی است.
حال باید منتظر ماند و دید پس از چند سال آیا این اقدام جدید آموزش و پرورش به تضعیف این مدارس می انجامد و یا روزنه جدیدی برای داستان پر کشمکش سمپاد ایجاد می کند.
منبع: مهر
انتهای پیام/