صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۷
معاون وزیر امور خارجه روسیه:

تنش ایران و رژیم صهیونیستی در سوریه ممکن است از کنترل خارج شود

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ایران در سوریه در حال مبارزه با تروریسم است و حضورش، تهدید رژیم صهیونیستی به‌شمار نمی‌رود.
کد خبر : 290816

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، میخائیل باگدانف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کان اسرائیل گفت: «اسرائیلی که ایران را به تبدیل کردن سوریه به یک موقعیت خطرناک متهم می‌کند، خود در حال بمباران تاسیسات نظامی ایران در خاک سوریه است. دو نمونه از این حوادث در بهار گذشته رخ داد و جنگنده‌های اسرائیل با این بهانه که یک پهپاد ایرانی وارد حریم هوایی اسرائیل شد (حادثه نخست) و اقدام به حمله موشکی به سایت‌های اسرائیل در جولان اشغالی کرد (حادثه دوم)، ده‌ها نقطه را در سوریه هدف قرار دادند.»


وی افزود: «معتقدم این حوادث و تبادل حملات خطرناک است و می‌تواند اوضاع را از کنترل خارج کند و به پیچیده‌تر شدن اوضاع در همه منطقه منجر شود. این طبعا به نفع روسیه و اسرائیل نیست.»


باگدانف تصریح کرد روسیه در این رابطه در حال تماس با مقام‌های اسرائیلی است تا در سطوح عالی موضوع دنبال شود.


معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: «حضور ایران در سوریه، اسرائیل را تهدید نمی‌کند. منافع اسرائیل در شکست تروریسم در سوریه است. این همان کاری است که ایران دارد انجام می‌دهد.»


باگدانف توضیح داد: «آن‌طور که ما وضعیت را می‌فهمیم، نیروهای ایرانی در سوریه حضور ندارند. نظامیان و مستشاران ایرانی هستند. اما من معتقدم که تعدادشان محدود است. در نهایت، چه نیروهای ایرانی چه دیگرانی که به سوری‌ها دارند کمک می‌کنند، همه به درخواست دولت سوریه برای کمک به نابودی تروریسم در آنجا هستند.»


وی در حمایت از حضور ایران در سوریه، افزود: «تروریسم، تهدیدی جهانی است. این، چیزی است که همه کشورهای منطقه، حتی کشورهای دورتر از سوریه حتی روسیه را تهدید می‌کند. من فکر می‌کنم که به سود اسرائیل است که در سوریه هسته‌ای از تروریست‌ها و در راس آن داعش و جبهه‌النصره شکل نگیرد. این همان هدف ایرانی‌هاست، کمک به سوری‌ها در حل مشکل تروریسم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر