صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۷
وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی

وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه هدف اصلی تشکل‌های دانش‌آموزی، آموزش کار گروهی برای رسیدن به هدف مشترک است، تصریح کرد: خط‌‌‌‌کشی‌های موجود بین تشکل‌های دانش‌آموزی، آموزش‌و‌پرورش را از ثمرات آنها محروم کرده است.
کد خبر : 288947

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید محمد بطحایی در جلسه هیات امنای سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: مهم‌ترین مشکلی که آموزش‌و‌پرورش و نظام تعلیم و تربیت را از نگاه سند تحول بنیادین زمین گیر کرده است، فردگرایی و غفلت از آموزش‌های جمعی و گروهی در دانش‌آموزان است.


وی افزود: این اتفاق به طور ناخواسته در نظام تعلیم و تربیت کشور رخ داده است؛ یعنی فضای اجتماعی و جریان‌های حاکم بر کشور به تدریج آموزش‌و‌پرورش را به سمتی برده است که یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان غالبا به صورت فردی در آمده است. متاسفانه آثار این رویکرد در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و... جامعه مشاهده می‌شود. در سال‌های اخیر و با توسعه فضای مجازی، آثار منفی این رویکرد در جامعه گسترش پیدا کرده است.


وزیر آموزش‌و‌پرورش بیان کرد: فعالیت‌های جمعی و با گروه کار کردن، با گروه موفق شدن و شکست خوردن، مسئولیت گروهی برای قبول شکست و خوشحال و ناراحت شدن در کنار گروه، از جمله آثار تربیتی است که رویکرد فردگرایی را تغییر می‌دهد.


بطحایی با اشاره به اینکه آن چیزی که می‌تواند آموزش‌و‌پرورش را از این رویکرد مخرب نجات دهد، وجود تشکل‌های دانش‌آموزی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما از این جهت زیرساخت‌های بسیار خوبی از حیث ساختاری و تجربه کار تشکیلاتی داریم اما متاسفانه با وجود همه این دستاوردها و تجارب، خط‌‌‌‌کشی‌های موجود بین تشکل‌های دانش‌آموزی آموزش‌و‌پرورش را از ثمرات این زیرساخت‌ها محروم کرده است.


وی ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی تشکلی است که در ساختار و سازمان آموزش‌و‌پرورش ریشه دارد و ما می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم اما متاسفانه این خط‌کشی‌ها بهره ‌ما را از آن کم کرده است.


وزیر آموزش‌و‌پرورش هدف اصلی تشکل دانش‌آموزی را آموزش کارگروهی و ترغیب دانش‌آموزان برای رسیدن به هدف مشترک دانست و گفت: رمز موفقیت آموزش‌و ‌پرورش این است که این خط کشی‌ها را از بین ببرد و آن را کم رنگ کند. ما اکنون بیش از هر چیزی به شورای هماهنگی و سیاست گذاری‌های مشترک بین تشکل‌های دانش‌آموزی نیازمندیم. این خط کشی ها تشکل‌های موجود را به ضد یکدیگر تبدیل می‌کند.


شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی تشکیل می‌شود


علیرضا کاظمی، رئیس سازمان دانش آموزی نیز در این جلسه از تشکیل شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی خبر داد و گفت: آیین‌نامه و اساس‌نامه این شورا تدوین شده است.


کاظمی در ادامه برنامه‌های راهبردی و عملیاتی سازمان دانش‌آموزی را تشریح کرد و سرفصل‌ اقدامات این سازمان در سال گذشته را به اختصار بیان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر