صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
مدیر گروه علوم اجتماعی واحد تبریز:

امام خمینی (ره) اسلام را از غربت درآورد

مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: امام خمینی (ره) با تاکید بر سربندهای اساسی اسلام، دین اسلام را از غربت درآورد.
کد خبر : 285701

به گزارش خبرنگار آنا از تبریز، مهران صمدی در جمع استادان معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به اقدامات شاخص بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ایشان با ایجاد نگرش جدید در فقه شیعه و ابطال باورهای غلط درباب اخلاق فردی حکام و دادن احساس درک امت اسلامی به مسلمانان، موجب اعاده روح عزت، غرور و خودباوری به مسلمین بویژه ملت ایران شد.


این استاد دانشگاه وحدت کلمه و حفظ انسجام و محبت به یکدیگر و دور ریختن عوامل تفرقه و اختلاف را از درس های حرکت امام عنوان و بیان کرد: پرهیز از غرور و تکیه بر ثروت، حضور عمومی در صحنه، عمل و اقدام فارغ از نتیجه بلکه برای ادای تکلیف است برخی دیگر از مشخصه های حرکت امام (ره) می توان برشمرد.


صمدی به آرمان های امام (ره) اشاره و تصریح کرد: ترجیح پا برهنگان در نظام اسلامی بر مرفهان، مقابله با استکبار و قدرتهای ظالم و ستمگر عالم ، اصرار فراوان بر استقلال حقیقی و همه جانبه ملت، پافشاری بر حفظ اصول دینی و شرعی و فقه اسلامی، مرعوب نشدن در مقابل قدرت های جهانی از آرمان های امام راحل به حساب می آیند.


مدیر گروه علوم ارتباطات واحد تبریز شکستن حصار تحجّر و التقاط در فهم و عمل اسلامی را از ویژگی های خط فکری امام دانست و افزود: تکیه بر اقتصاد ملی و خودکفایی، دفاع قاطع از اخلاق و مکارم اسلامی ، داشتن جاذبه و دافعه ، توجه تؤامان به عدالت خواهی، انقلابی گری و اخلاق، نفی فرهنگ اباحه‌گری غربی، ایستادگی در برابر تحمیل و زورگویی های قدرت های خارجی و اصرار بر وحدت مسلمین و مبارزه با تفرقه افکنی استکبار جرعه ای از جریان فکری حضرت امام خمینی (ره) است.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه
ارسال نظر