صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

شبکه اپراتورهای موبایل به صورت آنلاین و لحظه‌ای رصد می‌شود

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد: شبکه اپراتورهای موبایل در کشور به صورت آنلاین و لحظه‌ای رصد می‌شود، در شرایط فعلی مشکلی در رصد و مانیتورینگ این شبکه‌ها مشاهده نشده است و شاهد نرخ غیرقابل قطعی بین مکالمات نبوده‌ایم.
کد خبر : 284365

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مجید حقی معاون سازمان تنظیم مقررات در واکنش به وجود شکایات از سوی برخی مشترکان تلفن همراه مبنی بر قطع و وصلی‌های مکرر در حین مکالمه با موبایل اظهار کرد: موضوع قطعی بین مکالمات نباید از یک رِنج استاندارد بیشتر باشد و در صورتی که این رخداد افزایش پیدا کند، آن را با آنچه که در پروانه تعهد اپراتورها مشخص شده است، تطبیق خواهیم داد و مطابق آن اپراتور را جریمه می‌کنیم.


وی با بیان اینکه هم‌اکنون شبکه اپراتورهای موبایل در کشور به صورت آنلاین و لحظه‌ای رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مشکلی در رصد و مانیتورینگ این شبکه‌ها مشاهده نشده است و شاهد نرخ غیرقابل قطعی بین مکالمات نبوده‌ایم.


حقی با اشاره به اینکه در صورتی که میزان تعهدات اپراتورها در زمینه ارائه کیفیت مکالمات با آنچه که در پروانه فعالیت آنها مشخص شده است، تطبیق نداشته و فاصله داشته باشد، به آنها تذکر می‌دهیم و مطابق با موارد قانونی موارد با آنها برخورد می‌کنیم، اضافه کرد: باید آنچه که از سوی ما رصد می‌شود و آنچه که کاربر احساس می‌کند، یکسان باشد و تفاوتی میان این دو موضوع وجود نداشته باشد.


معاون سازمان تنظیم مقررات با تأکید بر اینکه حتی موارد شکایات را به صورت موردی بررسی خواهیم کرد، گفت: اصالت مانیتورینگ کیفیت شبکه‌های موبایل به آن چیزی است که مردم احساس می‌کنند و این حس واقعی مردم باید با نتایج بررسی ما در سامانه‌های کیفیت آنلاین یکسان باشد.


وی تأکید کرد: در این زمینه اگر مشترکی از کیفیت مکالمات خود ناراضی بود و مشکلی داشت، مورد را اعلام کند تا به صورت آنلاین رصد شود.


حقی تصریح کرد: حق با مشترک است و نباید قطع و وصلی شبکه موبایل در حین مکالمه از یک نرخی بیشتر باشد؛ البته ما تاکنون کیفیت شبکه را به صورت آماری اطلاع‌رسانی کرده، اما در صورتی که مواردی وجود داشته باشد، آن را نیز بررسی خواهیم کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تلفن همراه
ارسال نظر