صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

رونمایی از سامانه سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران مدارس/ مدیر مدرسه کانون تحولات است

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رونمایی از نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس گفت: جامعه صالح بدون مدرسه صالح و سالم شکل نمی‌گیرد و یک مدرسه بدون مدیر صالح به شایستگی‌ها دست پیدا نمی‌کند.
کد خبر : 282162

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اسفندیار چهاربند در آئین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس گفت: در کشور ۱۰۷ واحد آموزشی وجود دارد که ۶۵ هزار مدرسه مستقل و دارای بیش از ۱۲۰ دانش آموز هستند، بنابراین با یک نگاه اجمالی متوجه می شویم که وزارت آموزش و پرورش یا به طور کلی نظام تعلیم و تربیت فراگیرترین شبکه ارتباطی را با مردم در اختیار دارد.


وی افزود: در واقع می توان گفت هر مدرسه به عنوان یک رسانه و یا یک قرارگاه عمل می‌کند، بنابراین هر برنامه‌ای را که حاکمیت برای آینده جامعه داشته باشد، باید ابتدا در مدارس اجرا کند پس ضروریست اقتضاعات لازم در مدارس از جنله منابع انسانی فراهم شود.


رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان ایتکه دانش آموزان در مدرسه زندگی اجتماعی را تجربه می کنند، یادآور شد: دانش آموزان در مدارس به گونه ای رشد می‌یابند تا برای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی آماده شوند بنابراین ساز و کارها باید برای تحقق این اهداف فراهم شود.


چهاربند با بیان اینکه تمام ساز و کارها مدارس از جمله نیروی انسانی، تجهیزات و ... تحت تاثیر یک مدیریت سازمان یافته است، اظهار کرد: باید تمام سازوکارها در مدارس به گونه ای ساماندهی شود که بتوانیم با تمام ظرفیت به اهداف تعریف شده دست پیدا کنیم.


وی تصریح کرد: جامعه صالح بدون مدرسه صالح و سالم شکل نمی‌گیرد و یک مدرسه بدون مدیر صالح به شایستگی‌ها دست پیدا نمی‌کند، بنابراین مدیر مدرسه نقطه تحول است.


رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: البته سایر عوامل مدرسه نیز در دستیابی به مدرسه صالح و سالم تاثیر دارند اما هیچ یک بدون مدیریت مناسب به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی‌کنند.


وی در ادامه با توجه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه ای مدیران مدارس، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان مشاور وزارت آموزش و پرورش کار طراحی و تولید این سامانه را بر عهده داشته است که انتظار ما این است که جهاد دانشگاهی بتواند تحول آفرین باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر