صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۵۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش تا ۴ سال آینده با کمبود ۳۵۰ هزار معلم مواجه است

وزیر آموزش و پرورش از پیش‌بینی کمبود 80 هزار معلم در مهر 97 خبرداد و گفت: تا 4 سال آینده با کمبود 350 هزار معلم مواجهیم.
کد خبر : 279122

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدمحمد بطحایی در دیدار جمعی از معلمان با علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب و استاد مطهری، اظهار کرد: آموزش و پرورش دولت دوازدهم تلاش می‌کند مفاد سند تحول بنیادین را که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، عملیاتی کند.


وی افزود: سند تحول بنیادین هرچند ممکن است دارای نقص‌هایی هم باشد، اما در بین اسناد بالادستی بهترین است که نقشه راه و مسیر تحول را برای ما مشخص کرده است.


بطحایی از آماده شدن 4 زیرنظام از مجموع 6 زیرنظام سند تحول خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده، دو زیرنظام باقی مانده جهت تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش ارائه می‌شود.


وی ادامه داد: بستر لازم برای یک جهش بسیار امیدوارکننده در آموزش و پرورش دولت دوازدهم آماده شده است.


وزیر آموزش و پرورش از پیش‌بینی کمبود 80 هزار معلم در مهر 97 خبرداد و افزود: تا 4 سال آینده در بهترین حالت خوش بینانه 350 هزار معلم کمبود داریم و این چالشی است که اگر مواجهه منطقی با آن داشته باشیم، می‌توانیم آن را به یک فرصت تبدیل کنیم و بهترین نیروها را در آموزش و پرورش جذب کنیم.


وی تمرکز شدید در آموزش و پرورش را یکی از چالش ها برشمرد و خاطرنشان کرد: تمرکزگرایی در آموزش و پرورش خلّاقیت را در مدارس از بین برد و به مدیر به عنوان فردی فاقد اختیار نگاه شد، البته ما گام هایی را برای حل این مشکل برداشته‌ایم.


وی تمرکزگرایی را موجب پاسخ گونبودن مدیران دانست و تصریح کرد: تمرکزگرایی باعث نارضایتی کارکنان از یک سو و احاطه بیش از حد نیروهای ستادی به مدارس شده است.


بطحایی در پایان از همکاری‌های مجلس شورای اسلامی در اجرای طرح‌های آموزش و پرورش تقدیر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر