صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
مهرو کمرانی :

راه‌ تاریخ‌سازی دختران تکواندوکار باز شده‌است

سرمربی تیم ملی بانوان تکواندوی ایران گفت: دختران ما اگر حمایت و مسابقات برون مرزی زیادی اعزام شوند تاریخ ساز خواهند شد، همانطور که کیمیا علیزاده‌ این راه تاریخی را برای اولین بار در المپیک ریو باز کرد
کد خبر : 276969

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره شرایط تیم ملی تکواندوی بانوان گفت: خدا را شکر شرایط تمرینی خوب پیش میرود. ما سومین مرحله انتخابی تیم‌ملی را هم برگزار کردیم و ارنج اصلی تیم را برای مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شد. این مسابقات قرار است در 9 وزن که برگزار شود. البته پیش از این بانوان ما در رقابت‌های جام ریاست فدراسیون جهانی که سال گذشته در ازبکستان برگزار شد، توانستند 4 سهمیه این مسابقات را کسب کنند. البته متاسفانه با مصدومیت زهرا شجاعی در مسابقات ازبکستان و جراحی پایش، او این مسابقه را از دست داد و ما هم نمی توانستیم کسی دیگری را جایگزین او کنیم به این دلیل که سهمیه این مسابقات به اسم تکواندوکار بود.


وی ادامه داد: ناهید کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم، طیبه پارسا در وزن ۵۷- کیلوگرم، کیمیا علیزاده در وزن ۶۲- کیلوگرم، ملیکا میرحسینی در وزن ۶۷- کیلوگرم، هانیه اخلاقی در وزن ۷۳- کیلوگرم و زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳+ کیلوگرم ترکیب تیم‌ ایران در این مسابقات هستند. البته کیانا اخوان در وزن ۴۶- کیلوگرم و سودابه پورصادقی در وزن ۴۹- کیلوگرم نفراتی هستند که با کسب مدال در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا موفق به کسب سهمیه حضور در رقابتها شدند و امتیازاتی که کسب می‌کنند در رنکینگ تیمی قرار نمی‌گیرد و انفرادی است. در مسابقات ازبکستان که تکواندوکاران سهمیه مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کردند ما در وزن یک خوشبختانه موفق به کسب ‌دو سهمیه شدیم و در حال حاضر با 9 تکواندوکار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا خواهیم کرد.


کمرانی همچنین به وضعیت آمادگی ملی‌پوشان اشاره کرد‌‌ و گفت: خدا را شکر شرایط خوب است و تمرینات سخت و پرفشار ما ادامه دارد،‌رقابت های قهرمانی آسیا خردادماه در ویتنام برگزار می‌شود و از همین روی ما وقت زیادی نداریم و باید به بالاترین حد آمادگی برسیم. ما در نظر داشتیم قبل از اعزام به وینتام مسابقه برون مرزی داشته باشیم تا تکواندوکاران در شرایط مسابقه قرار بگیرند از همین روی تورنمنت یونان را انتخاب کردیم تا در این مسابقات حضور داشته باشیم. برنامه خودمان را هم به فدراسیون اعلام کردیم و آنها هم موافقت کردند اما متاسفانه به دلیل نوسانات ارزی کار ما سخت شد و نتوانستیم به این مسابقات اعزام شویم.


سرمربی تیم تکواندوی بانوان ادامه داد:تورنمنت یونان یکی از مسابقات بزرگ بود که برای خودش یک مسابقه جهانی محسوب می‌شد. در هر وزن این مسابقات حدود 70 تکواندوکار حضور داشتند و این موضوع نشان از سطح بالای این مسابقات داشت.‌حضور در این تورنمنت برای بالا بردن آمادگی بازیکنان برای مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی بود که متاسفانه شرایط برای اعزام ما مهیا نشد.در حال حاضر تا قهرمانی آسیا هم هیچ مسابقه برون مرزی نداریم و فکر می‌کنم در روزهای پایانی اردو به یکی از شهرهای شمالی ایران برویم که از نظر آب و هوا و شرجی بودن خیلی شبیه به ویتنام است.


وی به حضور ملی پوشان در مسابقات گرنداسلم اشاره کرد و گفت: در این رقابت هدفمان کسب تجربه نبود بلکه با این دید به این مسابقات اعزام شدیم که تکواندوکاران مدال آور باشند. هم اکنون ما قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم و این نیاز می‌طلبد که بانوان بیشتر حمایت شوند و اردوهای برون مرزی بیشتری اعزام شوند.‌در رده دختران تکواندو در آسیا صاحب سبک است و بهترین‌ها در این قاره حضور دارند.کره‌جنوبی قهرمان جهان است، چین بازیکنان زیادی دارد و کشورهای تایلند، فیلیپین، ویتنام و چین تایپه نیز از تک بازیکنان خوبی برخوردار هستند و ما تلاش می‌کنیم تا در این مسابقات با دست پر به ایران برگردیم و سکوی آسیایی را از آن خود کنیم.


کمرانی تاکید کرد: حمایت از بانوان تکواندوکار ایران باید در اولویت قرار بگیرد. من نمی دانم باید چه سیاستی به کار گرفت تا اسپانسرها جذب شوند اما واقعا خودم همه جا این موضوع را اعلام می‌کنم که دختران ما اگر حمایت و مسابقات برون مرزی زیادی اعزام شوند تاریخ ساز خواهند شد، همانطور که کیمیا علیزاده‌ این راه تاریخی را برای اولین بار در المپیک ریو باز کرد، بنابراین اگر حمایت‌ها ادامه‌دار باشد در المپیک های بعدی باز هم شاهد درخشش دختران خواهیم بود.


سرمربی‌ تیم‌ملی تکواندوی ایران در پایان در خصوص شرایط کیمیا علیزاده عنوان کرد: کیمیا در انتخابی خیلی خوب ظاهر شد و با عملکرد خودش وارد تیم ملی شد. خوشبختانه او هم شرایط آمادگی خوبی دارد و در کنار دیگر ملی پوشان در حال تمرین است. آسیب دیدگی زانوی کیمیا نیز که از جهانی با او بود به دلیل مشکلات مادر‌زادی همچنان همراه او است ولی زیرنظر فیزیوتراپ است و نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.اما این مشکلش به گونه‌ای است که پزشکان به او گفتند بعد از پایان ورزش حرفه‌ای اش باید عمل کند و مادرش هم همین مشکل را داشته و عمل کرده و ربطی به تمرینات او ندارد. از نظر آسیب دیدگی از ناحیه دست هم خدا را شکر مشکلی ندارد و شرایطش خیلی خوب است، امیدوارم که امسال هم در مسابقات بازی های آسیایی همانطور که سال 2010 به مدال خوش رنگ طلا رسید امسال هم آن را تکرار کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر