کلاسهای پنجم و ششم ابتدایی به روش چند معلمی اداره میشوند
محمددیمهور در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی اظهار کرد: هم اکنون مطابق قانون برای ساماندهی مدارس کوچک از مشارکت بخش غیردولتی استفاده میکنیم.
وی افزود: ظرفیت قانونی مصوبه 595 شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش و پرورش را موظف کرده است در مناطقی که کلاسهای درس زیر استاندارد تشکیل میشود و اداره کلاسها مقرون به صرفه نیست با خرید خدمات آموزشی از اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به اداره مدارس کوچک اقدام کند.
دیمه ور با بیان اینکه در این طرح مدرسه در اختیار آموزش و پرورش است و خرید خدمات در قالب عقد قرارداد با موسسات غیردولتی انجام میشود، اضافه کرد: از اهداف این طرح تامین نیروی انسانی مورد نیاز است اما نظارت بر عملکرد معلم و اداره امور مدرسه در اختیار آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: با محقق شدن این روش میتوانیم حداقل 7 الی 8 هزار معلم ابتدایی را از طریق خرید خدمات آموزشی تأمین کنیم. برای جبران کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی استفاده از همکارانی که در سالهای گذشته با همکاری معاونت آموزش متوسطه به دوره ابتدایی آمدهاند، ادامه مییابد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال تحصیلی 94-95 در دوره متوسطه دوم یک پایه تحصیلی وجود نخواهد داشت، مذاکره کردهایم تا همکارانی که در سالهای گذشته از دوره متوسطه به ابتدایی آمدهاند، با توجه به آموزشها و تجاربی که دریافت کردهاند، همچنان در دوره ابتدایی باقی بمانند و در قالب سیاست چندمعلمی اداره کلاسهای پنجم و ششم ابتدایی را به عهده بگیرند.
دیمه ور افزود: در سیاست چند معلمی یک معلم دروس علوم پایه مثل ریاضی، علوم، تفکر و پژوهش را تدریس خواهد کرد، یک معلم تدریس دروس علوم انسانی مثل معارف و قرآن، ادبیات فارسی و علوم اجتماعی را برعهده دارد و معلم تربیت بدنی هم مباحث حوزه خود را اداره خواهد کرد.
انتهای پیام/