صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس :

دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی باید آماده ورود به جامعه باشند

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: دانش‌آموزان پس از دوازده سال تحصیل در مدرسه باید بتوانند آماده زندگی در جامعه شوند و سازگاری خوبی در اجتماع، خانواده و محیط کار داشته باشند.
کد خبر : 273507

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، داوود محمدی، نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی در استودیو الفبا، گفت: درحالی‌که بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر هنوز برنامه جامع درازمدتی را مشخص نکرده‌اند، از این منظر وزارت آموزش‌وپرورش در موقعیت مناسب‌تری قرار دارد.


این نماینده مردم در مجلس افزود: انتظارم به‌عنوان یک شهروند در چند محور است و می‌خواهم دانش‌آموزان در مدرسه ارتباط دوسویه داشته باشند و معلم و دانش‌آموز باهم مکالمه و گفت‌و‌گو داشته باشند تا زمینه‌سازی برای ابراز دانش‌آموزان اتفاق بیفتد و آموزش‌وپرورش در این مسیر می‌تواند بسترسازی مناسبی انجام دهد تا زمینه ابراز طرح نظرات و عقاید دانش‌آموزان ایجاد شود و باید محیط مدرسه به گونه‌ای باشد که مدام استعدادها کشف شود و به‌جای اینکه هرچند وقت یک‌بار استعداد فردی کشف شود، محیط طوری باشد که استعدادهای همه افراد کشف و زمینه بروز و ظهور یابد.


داوود محمدی با اشاره به مهارت‌آموزی دانش آموزان جهت حضور در جامعه، گفت: دانش‌آموزان پس از دوازده سال تحصیل در مدرسه باید بتوانند آماده زندگی در جامعه شوند و سازگاری خوبی در اجتماع، خانواده و محیط کار داشته باشند و در مجموع بتوانند زندگی اجتماعی مناسبی در جامعه داشته باشد و آموزش‌وپرورش باید تلاش کند تا چنین خروجی داشته باشد.


وی در ادامه افزود: آموزش‌وپرورش به‌صورت شکلی ارتباط بین اولیا و مدارس ایجاد کرده است اما این ارتباط عمیق و قوی نیست. بخش عمده‌ای از زندگی دانش‌آموزان در خانواده و مدرسه است و اگر ارتباط خوبی بین این دو نهاد وجود داشته باشد می‌تواند تاثیر عمیقی بر دانش‌آموز داشته باشد و مشکلاتش را حل کند و تبادل اطلاعات این دو نهاد در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموز بسیار اثربخش و مفید خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر