صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
تکرار/محمدعلی رامین:

سخنان احمدی‌نژاد در نامه به رهبری تکرار مواضع سران فتنه در سال 88 است/ قهقرای احمدی‌نژاد در یک‌سال اخیر

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم گفت: احمدی‌نژاد برای فرار از پاسخگویی نسبت به برخی اشتباهات دوره دهم ریاست جمهوری، خودش را در جایگاه مطالبه‌گری از عالی‌ترین مقام مملکت اسلامی قرار داده است.
کد خبر : 272602

محمدعلی رامین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به نامه محمود احمدی‌نژاد به رهبر معظم انقلاب، گفت: بخشی از مطالب مطرح شده در نامه احمدی‌نژاد به امام خامنه‌ای، اتهاماتی است که به شخص رئیس دولت دهم نیز وارد است.


وی درباره انگیزه احمدی‌نژاد از طرح چنین موضوعاتی اظهارداشت: از نامه احمدی‌نژاد چنین برمی‌آید که او برای فرار از پاسخگویی نسبت به برخی اشتباهات دوره دهم ریاست جمهوری خود، اینک خودش را در جایگاه مطالبه‌گری از عالی‌ترین مقام مملکت اسلامی قرار داده و خویشتن را راهگشای اصلاحات و دانای به خیر و صلاح مردم و عقل کل جامعه پنداشته است.


معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم با بیان اینکه اتهاماتی نظیر «غیرآزاد – غیرمردمی – مهندسی» انتخابات و دخالت شورای نگهبان و نیروهای نظامی و امنیتی، به نوعی تکرار مواضع سران فتنه88 است، تصریح کرد: محتوای چنین نامه‌ای، تقلیدی کورکورانه از بیانیه‌های مسعود رجوی، قبل از قیام مسلحانه علیه مردم و تکرار بیانیه‌های میرحسین موسوی و کروبی علیه دولت دهم است.


رامین نامه احمدی‌نژاد را شیطنت آمیز دانست و گفت: در انگیزه این نامه نگاری و محتوای آن، نه تنها اثری از تقوای الهی مشاهده نمی‌شود، بلکه از هر نوع عقلانیت-حتی ابزاری- هم به نحو منطقی و دوراندیشانه بی بهره‌ است.


معاون مطبوعاتی احمدی‌نژاد بیان داشت: حس انتقام‌گیری از نظام به خاطر عدم تأیید صلاحیت او در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، دلیل عمده در انگیزه و اندیشه پنهانی و رفتار علنی اوست.


وی با بیان اینکه رفتار امروز احمدی‌نژاد، واژگونه رفتار خودش در سال ۱۳۸۴ است، اظهارداشت: وی امروز تمام حرف های صحیح و حتی شعار عدالت خواهی را نیز برای لجبازی با نظام و کینه‌ورزی ناشیانه علیه این و آن، مورد سوءاستفاده قرار می دهد.


رامین خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد با این رفتارها خودش را مهیای طرد کامل از نظام کرده تا نقش یک اپوزیسیون مطلوب دشمنان را با خیانت و سوءاستفاده از پشتوانه مردمی سابق ایفا کند؛ او محصول تلاش صدها نفر از بهترین نیروهای انقلابی و مدیران مؤمن کشور در دولت‌های نهم و دهم را به نام خودش غصب کرده و ظالمانه به پای رفقایش ذبح می کند.


معاون مطبوعاتی دولت دهم گفت: اشتباه وحشتناک احمدی‌نژاد این است که اگر نظم نظام را متزلزل و موجبات تحریک احساسات مردم را برای ارضای زیاده خواهان جهانی فراهم کند، او را به عنوان «آلترناتیو نظام» خواهند پذیرفت؛ و این احمقانه‌ترین محاسبه شیطانی برای یک عقب مانده سیاسی است.


رامین دوقطبی سازی را راز موفقیت احمدی‌نژاد از سال 84 عنوان و اضافه کرد: وی در انتخابات 84 و 88 از دو قطبی سازی «احمدی نژاد-هاشمی» بهره گرفت و در سال 90 که گرفتار «بحران مدیریت درون دولت» خود شده بود، دوقطبی «احمدی نژاد-لاریجانی‌ها» را طراحی کرد. حالا هم با مخالفت‌های صریح و متوالی علیه قوه قضائیه که مستقیماً زیرنظر رهبری نظام است، در حقیقت هویت سابق خودش را زیر سؤال برده و اندک اندک تضاد با اصل حکومت جمهوری اسلامی را نمایان می‌سازد؛ البته وی در نامه اخیرش، به انحلال دو قوه دیگر هم روی آورده تا هم شبهه قبلی را برطرف کند و هم معارضه تمام عیارش با کلیت نظام را به ضدانقلاب داخل و خارج و اربابان آنها اعلام کند تا شاید پشتیبانی ضمنی آنها را جلب نماید.


محمدعلی رامین که از دوستان نزدیک و حامیان جدی احمدی‌نژاد در انتخابات های 84 و 88 بود، با بیان اینکه اعتماد به نفس افراطی و خودشیفتگی، احمدی‌نژاد را از هر کار تشکیلاتی و همفکری با عقلا محروم کرده است، گفت: او همه چیز و همه کس را ابزار قدرت خود می‌بیند و بس؛ شعارهای ارزشی، انسانهای انقلابی، ساختارهای حکومتی، روحیه مردم گرایی، معارضه با دشمنان جهانی و هر موضوعی در عالم، برای احمدی نژاد فقط «یک ابزار» است و بس.


رامین تاکید کرد: مواضع و رفتار یک ساله اخیر احمدی‌نژاد را با هیچ عقل سلیم و منطق سیاسی، نمی‌توان توجیه کرد و من متحیرم که چگونه یک انسان مفید و مؤثر چنین به قهقرا می رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر