صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷

ساماندهی مراکز آموزش عالی دولتی، جهت اجرای طرح آمایش آموزش عالی

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: دانشگاهی پیشرو محسوب می‌شود که وارد رقابت جهانی شود، کار آفرین باشد و در حل مشکلات واقعی جامعه مشارکت کند.
کد خبر : 271081

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در نشست هم‌اندیشی وزیر، معاونان و مسئولان وزارت علوم با برخی از استادان برجسته دانشگاه‌های کشور گفت: برای اجرایی کردن طرح آمایش آموزش عالی چندین برنامه تعریف شده و در این راستا، فرآیند ساماندهی مراکز آموزش عالی دولتی آغاز، شاخص‌ها و دستورالعمل‌های آن تدوین شده است.


به گفته شریعتی نیاسر توسعه مدیریت منطقه‌ای در آموزش عالی، افزایش اثرگذاری بخش خصوصی، تفویض اختیار به دانشگاه‌‌ها، توانمند‌سازی اعضای هیات علمی و بازنگری دروس دانشگاه‌ها از دیگر مولفه‌های طرح آمایش آموزش عالی است.


معاون آموزشی وزارت علوم به تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور اعضای هیات علمی برجسته در این معاونت اشاره کرد و افزود: این کارگروه‌ها در برنامه‌ریزی توسعه هدفمند رشته‌ها و مراکز دانشگاهی مشارکت جدی دارند.


وی با بیان اینکه ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا از نظر بودجه سرانه در پنج گروه قابل تقسیم‌بندی هستند، عنوان کرد: در گروه اول، بودجه سرانه هر دانشجو ۵۰۰ هزار دلار و در گروه آخر ۲۰ هزار دلار است؛ بنابراین برای اینکه دانشگاه‌های ما در تراز جهانی قرار گیرند باید حداقل در حدود ۲۰ هزار دلار به ازای هر دانشجو سرمایه‌گذاری کنیم.


شریعتی تصریح کرد: دانشگاهی پیشرو محسوب می‌شود که وارد رقابت جهانی شود، کار آفرین باشد و در حل مشکلات واقعی جامعه مشارکت کند.


معاون آموزشی وزارت علوم در تشریح وضعیت موجود آموزش عالی کشور گفت: از میان کل جمعیت دانشجویی کشور، ۳۵ درصد در دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۸ درصد در دانشگاه‌های مهارتی، ۱۵ درصد در دانشگاه پیام نور، ۱۵ درصد در دانشگاه‌های دولتی، ۹ درصد در موسسات آموزش عالی غیر دولتی و حدود ۷ درصد در سایر نظام‌ها تحصیل می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر