بررسی سوابق عملکردی داوطلبان مدیریت مدارس تا 25 فروردین ادامه دارد/ برگزاری آزمون در خرداد ماه
عظیم محبی، مسئول کمیته انتخاب و انتصاب مدیران مدارس کشور در گفتوگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به راهاندازی سامانه ثبتنام افراد واجد شرایط برای مدیریت، گفت: امسال انتخاب مدیران مدارس از بین فرهنگیان دارای واجد شرایط به صورت آزمایشی در مناطق مرکزی استانها برگزار میشود که تاکنون 3 هزار و 60 مدرسه اعلام نیاز کردهاند، که برای مهر ماه نیاز به مدیر دارند و باید برای آنها مدیر انتخاب و انتصاب شود.
وی افزود: همچنین از زمان راهاندازی سامانه تاکنون 11 هزار فرهنگی در استانها اعلام آمادگی کردهاند، که دارای شرایط مدیریت هستند.
محبی در خصوص علت اعلام نیاز مدارس به انتخاب مدیر، بیان کرد: برخی مدیران مدارس بازنشسته شده و یا برخی به دلیل عدم صلاحیت جابهجا شدهاند.
مسئول کمیته انتخاب و انتصاب مدیران مدارس کشور با توجه به ادامه روند انتخاب افراد واجد شرایط، خاطرنشان کرد: صلاحیت افرادی که در سامانه ثبت نام کردهاند توسط کمیتههای استانی مورد بررسی قرار میگیرد و اگر فردی مدارکی خلاف ضوابط مصوب شورای عالی آموزشوپرورش ارسال کرده باشد از لیست خارج میشود و به مراحل دیگر راه پیدا نمیکند.
وی افزود: برای مثال شورای عالی مصوب کرده مدیران مدارس راهنمایی اگر دارای مدرک فوق لیسانس باشند باید حداقل 4 سال سابقه آموزشی داشته باشند، بنابراین در مرحله اول مدارک افراد متقاضی مورد بررسی قرار میگیرد. افرادی که تمام ضوابط را در این مرحله رعایت کرده باشند 200 امتیاز کسب میکنند.
به گفته محبی، کمیته بررسی سوابق و عملکرد تا 25 فرودین مهلت دارند مدارک ارسال شده را مورد بررسی قرار دهند.
وی مرحله دوم را شرکت در آزمون ورودی دانست و یادآور شد: آزمون ورودی خرداد ماه برگزار میشود و دارای 200 امتیاز است که اکنون سوالات آزمون ورودی در دست طراحی است.
مسئول کمیته انتخاب و انتصاب مدیران مدارس کشور خاطرنشان کرد: در پایان افرادی که در آزمون نیز موفق شوند وارد مرحله مصاحبه خواهند شد که این مرحله دارای 400 امتیاز است.
محبی گفت: اطلاعات افرادی که تمامی مراحل را به موفقیت سپری میکنند اما در مرحله مصاحبه نمیتوانند نسبت به سایر افراد امتیاز بیشتری کسب کنند در بانک اطلاعات فرهنگیان ذخیره میشود تا در صورت نیاز در جایگاه مدیریت مشغول به فعالیت شوند.
انتهای پیام/