صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۴
معاون سمای واحد شاهرود در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد:

تدریس مهارت‌های زندگی؛ وجه تمایز مدارس سما

معاون سمای دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: وجه تمایز مدارس سما نسبت به دیگر آموزشگاه‌ها این است که در تمام آموزشگاه‌های سما علاوه بر دروس رایج و الزامی که در دیگر مدارس آموزش و پرورش تدریس می‌شود، نظم و مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی، اخلاقی، مباحث فرهنگی و قرآن بصورت فوق‌برنامه آموزش داده می‌شود.
کد خبر : 27032

محمد حسن بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا افزود: حوزه معاونت سما یک مجموعه آموزشی غیردولتی است که در عرصه علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به همه فراگیران در دو حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی خدمات ارائه می‌کند.


وی اظهار کرد: این حوزه تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین آموزشی و کادر آموزشی مجرب، دانش‌آموزان را برای تحصیلات عالی آماده کند و در آموزشکده های فنی و حرفه ای با روشهای مهارت محور، دانشجویان را برای رفع نیازهای روزافزون جامعه تربیت کند.


بهشتی در مورد پیشینه و وضعیت کنونی مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به آنا گفت: تا سال 91-90 فقط یک دبیرستان پسرانه دوره دوم فعالیت داشت، اما با اخذ مجوزهای لازم، پیش دبستان، دبستان پسرانه، دبستان دخترانه، دبیرستان پسرانه (دوره اول) و آموزشگاه زبان خارجی نیز به مجموعه سما افزوده شد و بنابراین اکنون معاونت سمای شاهرود دارای 5 مدرسه و یک آموزشگاه زبان است.


وی در مورد خصوصیات و مهمترین نکات مثبت و ممتاز آموزشگاه سما در مقایسه با سایر آموزشگاه‌ها خاطرنشان کرد: علاوه بر مهارت‌آموزی، آزمون‌های منظم درسی هماهنگ کشوری سما، طرح جامع سلامت در مدارس سما برای بررسی وضعیت سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان و انجام معاینات پزشکی و نیز دندانپزشکی با انعقاد تفاهمنامه با یک درمانگاه خصوصی، تشکیل پرونده بهداشت و سلامت و پزشکی برای همه دانش‌آموزان، طرح قدس (قرآن سما) و برگزاری مسابقات کشوری، مسابقات ورزشی کشوری، افزودن زنگ پژوهش به برنامه درسی دبیرستان پسرانه سما در طول سال تحصیلی از دیگر برنامه‌هایی است که در طول سال تحصیلی در این مجموعه آموزشی اجرا می‌شود.


معاون سمای دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: برابر با دستور سازمان سما به علی تاثیر تغذیه دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری، تمامی مدارس سما تا مرحله دبیرستان دوره اول ملزم به تغذیه میان وعده دانش‌آموزان هستند.


وی با بیان اینکه تعداد کل دانش‌آموزان سما در سال تحصیلی جدید و تاکنون، 219 نفر است، گفت: آموزشکده سمای دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هم دارای 9 رشته مصوب است که در 4 رشته بصورت فعال دانشجویان مشغول تحصیل بوده و تعداد آنها اکنون 137 نفر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر