صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

دانشگاه حکیم سبزواری؛ میزبان همایش دانشگاه، تکنولوژی و توسعه ملی

چهارمین همایش دانشگاه، تکنولوژی و توسعه ملی با هدف زمینه ‏سازی در راستای ارتباط موثر بین دانشگاه با صنعت در روزهای ۷ و ۸ اسفند در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می‌شود.
کد خبر : 262495

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه حکیم سبزواری، دکتر ابراهیم حاجی‌آبادی، عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه حکیم سبزواری و دبیر این همایش درباره اهداف اصلی و ضرورت برگزاری چهارمین همایش دانشگاه تکنولوژی و توسعه ملی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: هدف اصلی از همایش، هماهنگی بین دانشگاه، تکنولوژی و توسعه ملی و ایجاد بستر مناسب برای همفکری صنایع با دانشگاه است. این همفکری‌ها کمک شایانی به دانشگاه می‌کند تا فعالیت‏‌های پژوهشی خود را مبتنی بر نیاز‏های صنایع انجام دهد و از طرفی بسیاری از مشکلات صنایع توسط دانشگاه‌ها یا حل شده و یا قابل حل است. اما متاسفانه به دلیل کمبود فضای بحث و گفتگو، صنایع نتوانسته‏اند از راهکارای دانشگاهیان استفاده کنند.


وی درباره برنامه‌های این همایش گفت: در این دوره ۳ برنامه اصلی چهارمین همایش دانشگاه، تکنولوژی و توسعه ملی همزمان با تقدیر از دانشجویان برتر دانشکده‌‏های مهندسی، دومین جشنواره ایده‌های برتر کارآفرینی، دومین جشنواره ایده‌های برتر کارآفرینی و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه حکیم سبزواری به صورت همزمان اجرا می‌شوند.


حاجی‌آبادی افزود: همچنین کارگاه‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی انجمن‌های علمی مهندسی و صنایع نیز در حاشیه این همایش برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه متناسب با برنامه‌های همایش، چهار سخنرانی کلیدی نیزدر نظر گرفته شده است، افزود: بزرگترین دستاورد همایش را می‌توان زمینه‌‏سازی برای ایجاد همکاری مداوم بین استادان دانشگاه با صنعتگران بیان کرد. این زمینه‌سازی باعث حرکت فعالیت‌های علمی دانشجویی به سمت نیازهای شهرستان و آشنا شدن آنها با صنعت خواهد شد و از طرفی در بلند‌مدت می‌تواند بر سیاستگذاری‌های انجام شده در حوزه علم و فناوری نیز تاثیر‌گذار باشد.


این همایش با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری و سازمان نظام مهندسی ساختمان سبزوار برگزار می‌شود. به علاوه از تمام صنایع برای ارائه سخنرانی علمی، برگزاری کارگاه تخصصی و نمایشگاه جانبی نیز دعوت شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر