صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
وزیر آموزش‌وپرورش:

دسترسی دانش‌آموزان به خدمات آموزشی و پرورشی باید یکسان باشد

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: دانش‌آموزان باید صرف نظر از محل زندگی و موقعیت اجتماعی در دسترسی به امکانات و استفاده از خدمات آموزشی و پرورشی شرایط برابری داشته باشند.
کد خبر : 257749

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید محمد بطحایی در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت مدرسه برکت در سالن اجتماعات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، با اشاره به اینکه تاکنون 1000 مدرسه از سوی بنیاد برکت ساخته شده است، اظهار کرد: شاید یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی، برقراری قسط و عدالت در جامعه است و برای تحقق این مهم گام نخست آن برقراری عدالت در آموزش‌وپرورش است.


وی افزود: دانش‌آموزان باید صرف نظر از محل زندگی و موقعیت اجتماعی در دسترسی به امکانات و استفاده از خدمات آموزشی و پرورشی شرایط برابری داشته باشند، بنابراین همان طور که دانش‌آموزان مناطق مرفه نشین از فضای ایجاد شده برای تحصیل استفاده می‌کند، دانش آموزانی که در یک منطقه محروم و کمتر توسعه یافته زندگی می‌کند نیز حق دارند از امکانات آموزش‌وپرورش بهره‌مند شوند، اما متاسفانه هنوز این امر تحقق نشده و ما شاهد برخی بی عدالتی‌ها هستیم.


وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به ساخت 1000 مدرسه برکت توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره)، تصریح کرد: این کار خداپسندانه که با تاکیدات رهبر معظم انقلاب صورت گرفت و 6 هزار کلاس به آموزش‌وپرورش تقدیم شد هرچند ممکن است این آمار در گستره آموزش‌وپرورش خیلی چشمگیر نباشد، اما از لحاظ معنوی بسیار ارزشمند است و بار معنوی فراوانی دارد و این یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.


وی ادامه داد: 90 درصد کلاس‌های درس که امروز مورد بهره‌وری قرار گرفته است پس از انقلاب اسلامی ساخته شده است و از این آمار، 30 درصد آن را چندین مدرسه ساز احداث کرده‌اند که این یکی از دستاوردهای بزرگ است.


بطحایی با تقدیر از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در تلاش برای ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم، خاطرنشان کرد: صرف نظر از مدرسه سازی در مناطق محروم، شدیدا نیازمند احداث فضاهای جانبی از جمله فضاهای ورزشی و تربیتی در جوار مدارس هستیم و این موضوعی است که خیرین علاقه چندانی به ساخت فضایی غیر از مدرسه ندارند؛ بنابراین اگر بنیاد برکت در این مسیر گام بردارد، خیرین نیز به این امر تشویق خواهند شد.


وی افزود: در بسیاری از مناطق محروم مدارس فاقد سرویس‌های بهداشتی مطلوب هستند و در برخی جاها که ناچار شدیم از کانکس به عنوان کلاس درس استفاده کنیم. سرویس های بهداشتی وجود ندارد، بنابراین اگر بنیاد برکت و خیرین در این زمینه نیز اقدام کنند کمک بزرگی به دانش آموزان کرده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر