صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جعفر دهقان بازیگر سریال «محکومین»:

فرهنگ مجازات‌های جایگزین حبس باید در جامعه نهادینه شود

جعفر دهقان؛ بازیگر مجموعه تلویزیونی «محکومین» گفت: این سریال سعی دارد تا مخاطب را با مزیت‌های مجازات‌ جایگزین حبس آشنا کند.
کد خبر : 253331

جعفر دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه تأثیرگذاری سریال «محکومین» روی مردم جامعه آنقدر زیاد است که همه جا صحبت از این سریال است، گفت: این سریال یک اثر نو و جذاب محسوب می‌شود و علاوه بر جذابیت، موضوع فیلم آموزشی است.


دهقان اظهار کرد: تعداد زیادی از مردم نمی‌دانستند که «مجازات جایگزین» چیست و تغییر حبس به مجازات‌های دیگر در برخی موارد بسیار مفید است. اگر بتوانیم چنین فرهنگی را نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی ما کاهش می‌یابد.


وی تاکید کرد: بسیاری از مجرمان ناخواسته، دست به کارهایی می‌زنند که گاهی نمی‌دانند کاری که انجام داده‌اند جرم است؛ اما زمانی که پای آنها به دادگاه باز می‌شود تازه متوجه عمق ماجرا می‌شوند. چنین افرادی بهتر است در موقعیت خطرناک (زندان) قرار نگیرند؛ چرا که زندان محیط مناسبی برای مقابله با مجرمانی که ذات خوبی دارند، نیست.


این بازیگر با بیان اینکه سریال «محکومین» نقطه عطفی میان سریال‌های تلویزیونی است گفت: سریال محکومین سعی دارد تا مخاطب را با مزیت‌ مجازات‌های جایگزین حبس آشنا کند.


دهقان درباره نقش خود در این سریال بیان کرد: آقای سیدحاتمی حساسیت‌های بسیاری دارند و بازی بازیگر برایشان اهمیت دارد، در همین راستا تا حد زیادی می‌تواند به بازیگر ایده دهد و بازیگر را در نزدیک شدن به نقش کمک کند. همواره دلشان می‌خواد بازیگرها همان شخصیت‌های داستان باشند. به همین دلیل حساسیت اکثر نقش‌ها در سریال محکومین باورپذیر است. به نظرم یکی از متفاوت‌ترین کارهایی که در یک مجموعه سریال داشتم «محکومین» بوده است.


گفتنی است؛ اپیزود «رشوه» یکی از قسمت‌های مجموعه تلویزیونی«محکومین» است. کارگردان این اپیزود سیدجمال سیدحاتمی بود که در آن جعفر دهقان، سهند جاهد، حمیده مقدسی و محمد نظری در کنار لیلا زارع ایفای نقش کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بازیگر
ارسال نظر