صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۶
سردار اشتری:

دستگیری‌های پلیس در اغتشاشات هدفمند بود/ کنترل آشوب بدون سلاح جنگی

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا در اغتشاشات اخیر مقتدر و توام با رأفت عمل کرد، گفت: در همان ابتدا اعلام شد بدون سلاح جنگی به صحنه بروید و تخریب‌کنندگان‌ را با اشراف اطلاعاتی در صحنه هدفمند دستگیر کنید.
کد خبر : 252220

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین اشتری در همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی با بیان اینکه حضرت آقا گام‌هایی را برای رسیدن به تمدن اسلامی برشمرده‌اند، اظهار کرد: مرحله اول انقلاب اسلامی بود که در سال 57 محقق شد و مرحله بعدی نظام اسلامی است که با حضور مردم پای صندوق‌های رفراندوم انجام و محقق شد.


وی با بیان اینکه مرحله بعد دولت اسلامی است، تصریح کرد: ما در بین راه رسیدن به دولت اسلامی هستیم و در نهایت جامعه اسلامی و انقلاب جهانی اسلامی است که محقق می‌شود.


فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تعریف تمدن نوین اسلامی عنوان کرد: جامعه‌ای به تمدن اسلامی رسیده است که در آن وابستگی به سایر کشورها وجود نداشته و از سوی همه پذیرفته باشد. این جامعه باید بدون کپی‌برداری از سایر کشورها باشد. تعریف تمدن نوین اسلامی که از ایران سرچشمه گرفته متکی بر فرهنگ ناب محمدی است و ما هم اکنون در مرحله دولت اسلامی هستیم و باید برای مراحل بعدی نیز گام‌هایی برداشته شود. در بحث جامعه اسلامی اقشار مختلفی از مردم خودشان را با یک جامعه و تمدن نوین اسلامی تطبیق داده‌اند و رسیدن به این مرحله زمان‌بر است اما این زمان نباید طولانی شود بلکه دولت و جامعه و محیط باید به تمدن اسلامی گرایش پیدا کنند. ما باید در این ارتباط به انسجام قوی برسیم.


وی ادامه داد: اخیرا در همایش روسای مجالس اسلامی حضرت آقا درباره علم و پیشرفت‌های علمی صحبت‌هایی را مطرح کردند و گفتند یک عقب‌افتادگی‌هایی وجود دارد و کشورهای دیگر پیشرفت‌های خوبی داشتند ما باید به مرحله‌ای برسیم که از نظر علمی سرآمد باشیم البته این کشورها پیشرفت‌های علمی داشته‌اند اما خودشان به خوبی از این مسیر استفاده نکرده و از آن به نفع جامعه بشری بهره نبرده‌اند.


رئیس پلیس کشور با اشاره به دیگر صحبت‌های مقام معظم رهبری در سال 75 تصریح کرد: ناجا باید پیش برندگی و پیش‌روندگی داشته باشد و در تراز جمهوری اسلامی ابتدا باید خودمان را به تمدن اسلامی برسانیم و در آن ناجا باید مقتدر و گسترش یافته باشد در واقع ناجا باید در داخل و در منطقه دارای اقتدار، روحیه انقلابی، جهادی، مومن، پرچم‌دار عدالت، مردمی، مهربان، آسیب‌ناپذیر و پاسخگو باشد. ناجا باید به این مراحل برسد و پیش‌برندگی داشته باشد.


اشتری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید خود را آماده و به دیگران در این زمینه کمک کند، اضافه کرد: این کار را به یاری خداوند و عنایت امام زمان و هدایت رهبری انجام خواهیم داد. ناجا در بسیاری از مراحل تصمیم‌ساز است و در بسیاری از ماموریت‌ها باید تصمیم‌گیری کند حضرت آقا گفته‌اند نیروی انتظامی باید یک سازمان انقلاب متدین و جهادی باشد و مقتدرانه و توام با عدالت رفتار کند. این موضوع باید روز به روز رشد داشته باشد چشم‌اندازی برای این موضوع باید تعیین و مرحله به مرحله گام برداریم تا خودمان را با گفته‌های حضرت آقا مطابقت دهیم.


وی با اشاره به وظیفه پلیس در بحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: ما در بحث اقتصاد مقاومتی در ناجا چند وظیفه مشخص کردیم اول اینکه تمام ساز و کارهای ما به گونه‌ای باشد که به اقتصاد کمک کنیم یعنی در خرید و نیازهای روزمره باید متکی به داخل باشیم و کمتر از تجهیزات خارجی خریداری کنیم دوم اینکه امنیت کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند را تامین کنیم اگر تولیدی انجام می‌دهند با ناامنی برخورد نکنند و بتوانند کارهای‌شان را به خوبی پیش ببرند.


رویکرد مقتدرانه و توام با رافت پلیس


فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اتفاقات اخیر، اغتشاشات عنوان کرد: در اتفاقاتی که اخیرا رخ داده و توطئه‌هایی که انجام شد نیروی انتظامی برگرفته از تدابیر مقام معظم رهبری اقتدار توام با رأفت و مهربانی داشت و من تاکید کردم که باید با رأفت رفتار شود امروز لطف الهی شامل حال ما شده و ما محبوبیتی را در بین مردم و مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا پیدا کردیم این لطف الهی بوده است که به تدبیر مقام معظم رهبری عمل کرده‌‌ایم.


اشتری ادامه داد: رئیس جمهور نیز تماسی داشتند و در جلسات دولت نیز از ما تشکر کردند همچنین اعلام کردند که آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماسی ایشان گفته‌اند که شما بسیار خوب عمل کرده‌اید بدون آنکه حتی از سلاح استفاده کنید.


فرمانده ناجا با بیان اینکه ما تلاش کردیم تا بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری رفتار کنیم، اضافه کرد: ما یک مقدار از صحبت‌های رهبر تبعیت کردیم و نتیجه این شد در جلسه غیر علنی مجلس هم خدمت ریاست مجلس و قوه قضاییه و مراجع معظم رسیده و ایشان از پلیس تقدیر کردند.


اشراف اطلاعاتی در اغتشاشات


اشتری ادامه داد: تاکید بر این بود تا از افراد کادر و آموزش دیده در اغتشاشات استفاده شود و افراد بدون سلاح جنگی به صحنه بروند و هر‌گونه تخریب‌کننده‌ای با اشراف اطلاعاتی در صحنه و به صورت هدفمند دستگیر شود.


وی با بیان اینکه خیلی‌ها دستگیر شدند و یکسری تعهد داده و آزاد شدند، گفت: امروز در حال حاضر این افراد به کلانتری‌ها می‌آیند و حضور خود را تیک می‌زنند تا برای آنها فکری کنیم.


اشتری تصریح کرد: اقتدار کامل بوده و مسئولان و معاونان اعلام کردند که ما کار خود را خوب انجام دادیم یکشنبه همین هفته به محضر آقا مشرف شدیم و ایشان 5 بارتاکید کردند که بسیار خوب عمل کردید.


انتهای پیام/

ارسال نظر