صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۶
از سوی استاد واحد علوم و تحقیقات؛

جامع‌ترین کتاب «تاریخ هنر» جهان به زبان فارسی ترجمه شد

ترجمه کتاب «تاریخ هنر» اثر مریلین استاکستد و مایکل کاترن از سوی دکتر بهراد امین سلماسی استاد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی روانه بازار نشر شد.
کد خبر : 248991

به گزارش خبرگزاری آنا، کتاب تاریخ هنر به همت استاد بهراد امین سلماسی و همکاری دکتر آناهیتا مقبلی ترجمه و تدوین شد و از سوی انتشارات فخراکیا به چاپ رسید.


این کتاب کامل‌ترین، جامع‌ترین و معتبرترین کتاب اختصاری تاریخ هنر در جهان است. ترجمه، ویرایش و تدوین این کتاب در ایران به مدت بیش از دو سال با کادری مجرب و علمی صورت گرفته است.


کتاب «تاریخ هنر»، هنر ماقبل تاریخ تا هنر مدرن را شامل می‌شود و مولف گام را فراتر از هنر غرب گذاشته و به بررسی هنرهای مناطق و فرهنگ‌های دیگر از شرق به غرب و از جنوب به شمال این کره خاکی پرداخته است.


در این کتاب علاوه بر توجه به بناهای مهم تاریخی، به هنرمندان زن، اقلیت‌ها و آثار کمتر دیده شده در مراجع مشابه، مورد توجه و نقد قرار گرفته است. همچنین به هنر مدرن و هنر اسلامی نیز توجه ویژه شده است.


به گفته بهراد امین سلماسی، در کتاب «تاریخ هنر»، هنر ایران باستان و هنر بعد از اسلام و سیر تحول آن در دیگر تمدن‌ها مورد تحلیل قرار گرفته است. این کتاب، معتبرترین کتاب تاریخ هنر در جهان است و در بیشتر دانشگاه‌های معتبر جهان تدریس می‌شود.


آخرین ویرایش این کتاب مربوط به سال 2015 است که در واقع همین کتاب به زبان فارسی از سوی دو استاد معتبر و درجه یک کشور دکتر بهراد امین سلماسی و آناهیتا مقبلی ترجمه نهایی و تدوین و ویرایش شده است.


این کتاب به صورت تمام رنگی گلاسه در 600 صفحه منتشر شده است و بهای هر جلد آن یکصد و هشتاد هزار تومان و قرار شده است برای استادان و دانشجویان یکصد و پنجاه هزار تومان در نظر گرفته شود.


استاد بهراد امین سلماسی، متولد 26 مرداد 1330 تبریز، دارای فعالیت‌های متعدد هنری از جمله تصویرگری و طراحی بیش از 28 کتاب کودکان و نوجوانان، برپایی نمایشگاه‌های متعدد فردی و گروهی نقاشی در داخل و خارج از کشور، طراحی و تالیف 3 کتاب برای کودکان و نوجوانان و 3 کتاب برای دانشگاه‌های هنری، کارگردان هنری (طراح صحنه و لباس) در فیلم سینمایی ترنج به کارگردانی محمدرضا اعلامی (سال 1364)، کارگردان هنری در فیلم سینمایی سال‌های خاکستر به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده (سال 1365)، کارگردان هنری در فیلم سینمایی محموله به کارگردانی سیروس الوند (سال 1366) را در کارنامه خود دارد.


وی جایزه اول تصویرسازی و دریافت پرنده طلایی و دیپلم افتخار از جشنواره کتاب کودک کانون پرورش فکری تهران (1369) را به نام خود ثبت کرده و برنده جایزه ویژه گرافیک داوران بین المللی از نمایشگاه بولونیا-ایتالیا (1370/1991) و برنده جایزه بی‌نظیرترین اثر علمی یونسکو و دریافت دیپلم افتخار توکیو-ژاپن (1370/1991) نیز است.


انتهای پیام/

ارسال نظر