صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۶ - ۱۸ دی ۱۳۹۶
معاون آمورش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش:

آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی موجب موفقیت نوآموز در دوران دبستان می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی موجب موفقیت نوآموز در دوران دبستان می‌شود، بیان کرد: آموزش مهارت‌های دوره پیش دبستانی برای نوآموزان مناطق محروم و دوزبانه ضروری است.
کد خبر : 248713

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه آموزش‌های دوره پیش دبستانی باید موجب تقویت مهارت نوآموزان برای ورود به اجتماعی بزرگ‌تر مانند مدرسه شود، بیان کرد: آموزش در دوره پیش دبستانی باید علاوه بر فراهم ساختن زمینه پرورش و رشد استعدادهای مهارتی، نوآموزان را برای ورود به مدرسه و برقراری تعاملات اجتماعی آماده کند.


وی افزود: دوره پیش دبستانی باید زندگی اجتماعی، کار گروهی، ورود به اجتماع، مهارت ابراز وجود، مهارت‌های کلامی، شناخت آواها و حروف، ابراز نظرات و ... را به نوآموزان بیاموزد. ما نباید نوآموزان را در دوره پیش دبستانی مشغول کاغذ و قلم کنیم و انتظار داشته باشیم آنها بتوانند حروف و کلمات را به خوبی بنویسند؛ زیرا این دوره صرفا برای کسب مهارت‌های عملی است.


معاون آمورش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش یادآور شد: اگر مهارت‌های فوق به خوبی در دوره پیش‌دبستان به نوآموزان ارائه شود آنها در دوره دبستان موفق‌تر خواهند بود.


حکیم‌زاده با تاکید براینکه نوآموزان باید با آمادگی کامل و داشتن مهارت‌های اجتماعی وارد دوره دبستان شوند، عنوان کرد: با توجه به مهارت‌هایی که نوآموزان در دوره پیش دبستانی می‌آموزند برگزاری این دوره برای نوآموزان دوزبانه و مناطق محروم ضروری است. از این جهت دولت ردیف بودجه مشخصی را برای آموزش‌های پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه اختصاص داده است.


وی افزود: ما باید تلاش کنیم در دوره پیش دبستانی به نوآموزان دو زبانه مهارت‌ها را به گونه‌ای بیاموزیم که آنها بتوانند روان فارسی صحبت کنند و در دوره دبستان درک مناسبی از دروس داشته باشند زیرا در این دوره آموزش‌ها تماما به زبان فارسی است.


معاون آمورش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش در خصوص آموزش‌های فعلی دوره پیش‌دبستان، خاطرنشان کرد: آموزش دوره پیش دبستانی باید زیر نظر وزارت‌ آموزش‌و‌پرورش و طبق چارچوب‌های تدوین شده باشد، اما متاسفانه در حال حاضر برخی مراکز و نهادها اقدام به برگزاری دوره پیش دبستانی می‌کنند و چارچوب‌های وزارتخانه را رعایت نمی‌کنند.


حکیم‌زاده تصریح کرد: مراکزی که زیر نظر وزارتخانه و طبق چارچوب‌های مصوب عمل می‌کنند تاکنون مشکلی مشاهده نشده و نوآموزان با مهارت‌های کافی آشنا می‌شوند اما متاسفانه عمده مشکل ما در حوزه آموزش نوآموزان مربوط به مراکز وابسته به سایر نهادها و ارگان‌ها است.


وی بیان کرد: ما در تلاش هستیم تا علاوه بر مهارت‌های اجتماعی بتوانیم سبک زندگی اسلامی و انس با قرآن را نیز به نوآموزان آموزش دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر