صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
داور جشنواره مردمی عمار:

فیلم‌های عمار پاسخگوی نیازها و مطالبات جدی مردم است/ طراحان هنری انقلابی را باید شناسایی کرد

مسعود شجاعی‌طباطبایی گفت: مردم و مخاطبان به خوبی آگاهند که بسیاری از فیلم‌هایی که در جشنواره عمار ساخته می‌شوند، پاسخگوی نیازها و مطالبات جدی آن‌ها است.
کد خبر : 248131

مسعود شجاعی‌طباطبایی چهره شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلا‌می‌ در عرصه بین المللی کاریکاتور و داور بخش «پوستر فیلم» جشنواره مردمی عمار در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا بیان کرد: گرافیست‌های فعال و انقلابی، نقش مهم و تاثیرگذاری در معرفی آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلا‌می‌ دارند؛ این فعالان باید شناسایی و کشف شوند.


اهمیت پوستر فیلم، به ویترین‌بودن آن است


وی درباره کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره امسال نیز بیان کرد: پوسترهای فیلم به دلیل اینکه ویترین محصول محسوب می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. زیرا مردم و مخاطبان با دیدن آنها به اهمیت و جذابیت اثر تولیدی پی می‌برند.


مدیر خانه کاریکاتور ایران اضافه کرد: مولفه‌های فراوانی در طراحی پوستر فیلم وجود دارد که تکنیک و چیدمان نوشته‌های روی آن، برای برقراری ارتباط با مخاطبان، مهم‌ترین نکته در طراحی پوسترهای فیلم است که در عین خوانایی از پیچیدگی‌های رایج فاصله داشته باشند تا مخاطبان در چند ثانیه به معنا و مفهوم آن پی ببرند.


فضای فکری انقلاب، توسط اتفاقات روشنفکرانه اشغال شده است


داور هشتمین جشنواره مرد‌می‌ فیلم عمار ادامه داد: متاسفانه تا حدی فضای فکری انقلاب که فعالان فرهنگی خوبی در آن حضور دارند، توسط برخی از نیروهای طیف مقابل که به دنبال یک سری اتفاقات روشنفکرانه و خالی از محتواهای معمول هستند، اشغال شده است.


شجاعی‌طباطبایی اظهار داشت: جشنواره مرد‌می‌ فیلم عمار، رویداد فرهنگی و سینمایی خوبی است که از طریق مساجد، پایگاه‌های بسیج و... در جامعه و بین مردم کشور ورود و نفوذ پیدا کرده است. البته این موضوع میسر نمی‌شد؛ مگر با تلاش چشم‌گیر فعالانی که با روحیه انقلابی به عرصه فیلمسازی ورود پیدا کرده‌اند.


جشنواره عمار آینده خوبی را در پیش‌رو دارد


مدیر مسئول مجله کیهان کاریکاتور در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: جشنواره عمار در حال رقم زدن برخی اتفاقاتی ویژه از جمله در بخش مستند است. به همین خاطر آینده خوبی برای این رویداد فرهنگی و سینمایی پیش‌بینی ‌می‌کنم به نحوی که سال به سال بهتر شود.


وی در پایان تصریح کرد: مردم و مخاطبان به خوبی آگاهند که بسیاری از فیلم‌هایی که در جشنواره عمار ساخته می‌شوند، پاسخگوی نیازها و مطالبات جدی آن‌ها است تا فرق بین جبهه حق و باطل را تشخیص دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر